فرماندار آبیک آمادگی مسؤولان این شهرستان برای پیشگیری و مقابله با حریق را خواستار شد.
کد خبر: ۲۷۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی رحمانی در جلسه کارگروه مقابله با حریق شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که در نیمه دوم سال گذشته در شهرستان آبیک صورت گرفت، در زمینه تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو و نیز تقویت جنگل‌ها و مزارع رشد بسیار خوبی داشتیم.

فرماندار آبیک با بیان اینکه اگر هر میلی‌گرم آب در سطح زمین افزایش یابد، به اندازه چند آبیاری غرقابی تأثیر خود را دارد ادامه داد: با توجه به گرم شدن بستر زمین، اخیرا گرما به خوبی احساس می‌شود و هوای شهرستان آبیک بین 42 تا 43 درجه بوده است.

رحمانی اضافه کرد: طبق رصد انجام شده، شهرستان آبیک از گرم‌ترین شهرستان‌های استان قزوین است.

وی با تأکید بر توجه مسؤولان بر امر پیشگیری در زمینه وقوع حریق خاطرنشان کرد: از مسؤولان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشداران و زیر مجموعه بخشداری‌ها همانند دهیاری‌ها درخواست می‌شود در زمینه پیشگیری از وقوع حریق اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

فرماندار آبیک بیان کرد: وقوع حریق امری اجتناب‌ناپذیر است که می‌طلبد مسؤولان در زمینه پیشگیری از این امر برنامه‌ریزی دقیق را داشته باشند تا در زمان وقوع بتوانند مدیریت مطلوب را به منصه ظهور برسانند.

رحمانی بیان کرد: از مسؤولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود به صاحبان شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی و گاوداری‌ها که انباشت علوفه و مشتقات آن را دارند در زمینه پیشگیری از وقوع حریق آگاه‌سازی را انجام دهند.

وی یادآور شد: بخشی از وقوع حریق مربوط به گرما بوده و بخشی نیز به تدبیر و مدیریت مسؤولان در مقابله و پیشگیری از وقوع حریق ارتباط دارد.

فرماندار آبیک اضافه کرد: مسؤولان شهرستان آبیک باید آمادگی هرگونه مقابله و پیشگیری از حریق را داشته باشند و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات این شهرستان استفاده کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: گرچه امکانات و تجهیزات شهرستان آبیک در مقابله با حوادث کم است که از امکانات استان قزوین استفاده می‌کنیم.

این مسؤول اذعان کرد: در بسیاری از حوادث ارتش و آمادگاه اصلی و عمومی آبیک و پایگاه هوانیروز شهید امینی جلوتر از مسؤولان شهرستان مساعدت لازم را داشته‌اند که از زحمات آنان قدردانی می‌شود.

فرماندار آبیک با اشاره به تصویب احداث بیمارستان سوختگی و سوانح خیری در این شهرستان افزود: برای احداث این بیمارستان 300 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که نیمی از آن باید از شهرستان تأمین شود که حدود 120 میلیارد ریال آن شامل اهدای زمین و ساخت ساختمان می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه با تصویب ماده 215، اعتبارات ملی برای احداث بیمارستان سوختگی و سوانح صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در برقراری امنیت و بازگشایی معابر در زمان وقوع حوادث از قبیل حریق بسیج، نیروی انتظامی و سپاه مأموریت دارند که امدادرسانی و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

این مسؤول با تأکید بر استقرار مسؤولان عضو ستاد مدیریت بحران در شهرستان آبیک تصریح کرد: مسؤولان در زمان وقوع حوادث و بحران مسؤولیت خطیری بر عهده دارند و در خدمت‌رسانی به مردم گام‌های مؤثری بردارند.

فرماندار آبیک افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی دهیاران و شوراها در زمینه مقابله و پیشگیری از حریق امری ضروری است که می‌طلبد بخشداران در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار