معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در سال زراعی جاری تاکنون 10 میلیون و 400 هزار تن گندم در کشور خریداری شده است.
کد خبر: ۲۷۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 14 August 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس کشاورز با بیان مطلب فوق افزود: در سال زراعی جاری تولید گندم نسبت به 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

کشاورز با اشاره به اینکه دولت در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران تدابیر لازمی  توسط بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اندیشده شده است، خاطرنشان کرد: تکلیف بخش اعظم مطالبات گندمکاران تا 10 روز آینده مشخص خواهد شد و کشاورزان در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

وی مطالبات گندم کاران را با توجه به گندم خریداری شده حدود 7 هزار میلیارد تومان اعلام نمود.وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری وضعیت عملکرد و تولید اکثر محصولات کشاورزی کشور مناسب می‌باشد خاطرنشان کرد: در محصولی مثل نخود بیش از 25 درصد افزایش تولید داشته‌ایم؛ همچنین تولید محصول عدس و حبوبات نیز قابل توجه می‌باشد.

کشاورز با بیان اینکه امسال در تولیدات سبزی و صیفی در کشور افزایش قیمت محصول نداشتیم تصریح کرد: تولید محصولات سبزی و صیفی در کشور به صورت مستمر انجام شده و به اندازه کافی در داخل تولید می‌شوند.

وی محصولات سبزی و صیفی را بیشتر شامل سیب زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خیار و ... بیان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه کشت برنج در کشور فقط در استان‌های مازندران و گیلان انجام می‌گیرد اضافه کرد: از کشت برنج در بقیه نقاط کشور حمایتی صورت نمی‌گیرد.

کشاورز با بیان اینکه در کشت برنج سیاست‌هایی را جهت افزایش تولید و کاهش مصرف آب مدنظر داریم افزود: رقم جدیدی در برنج با 20 درصد افزایش تولید و مقاوم به بیماری بلاست معرفی شده و ارقام دیگری نیز در مازندران معرفی خواهند شد که این ارقام هم از 12 تا 15 درصد تولید این محصول را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه  سال گذشته در تولید شکر رکورد دار بودیم گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید شده که در 95 سال گذشته بی سابقه می‌باشد.

کشاورز در پایان با اشاره به اینکه تدابیر و برنامه‌ی خاصی هم در خصوص قیمت‌گذاری شکر توسط متولیان این حوزه اندیشیده شده افزود: صنعت چغندرقند که کارخانه‌های قند می‌باشند بالای 500 میلیارد تومان از دولت طلب دارند و به همین خاطر در پرداخت دچار مشکل بوده و در این خصوص دولت اگر اجازه بدهد شکر به قیمت تمام شده به بازار عرضه شود می‌توان تا حدودی مشکلات این بخش را حل و فصل نمود و یا با کمک‌های مالی تسریعی در پرداخت مطالبات آنان به چغندرکاران بوجود آورد.

گفتنی است در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 700 هزار تن گندم مازارد بر نیاز کشاورزان در استان کرمانشاه خریداری شده و خوشبختانه با بارندگیهای مناسب و انتقال نکات و مسائل فنی، مبارزه به موقع با افات، بیماریها و امراض و... که توسط کارشناسان بخش کشاورزی استان ارائه شده؛ تولیدات در حوزه غلات، حبوبات و دیگر محصولات کشاورزی مناسب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار