معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر یکروزه خود به استان قزوین از پارک علم و فناوری استان قزوین بازدید کرد.
کد خبر: ۲۷۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار در این بازدید ضمن قدردانی از خدمات و توجهات صورت گرفته از سوی مسئولان استان قزوین در زمینه حفاظت از محیط زیست افزود: طرح آمایش سرزمین استان قزوین گام خوبی برای توجه ویژه به بخش محیط زیست منطقه است.
وی اظهارکرد: با وجود اینکه در بخش مدیریت پسماندهای صنعتی در استان قزوین فعالیت های خوبی صورت گرفته، اما این مهم همچنان جای کار و پیشرفت دارد و باید از الگوهای موفق در این زمینه بهره کافی بیریم.
ابتکار بیان کرد: باید در روند رسیدگی به مشکلات و معضلات محیط زیست سریعتر از گذشته عمل کنیم و یک قدم از تعادل جلوتر رفته و معادلات زیست محیطی را در تمامی بخش ها در نظر بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه موضوع گرد و غبار محیط زیست امروزه برای همه روشن است و باید با برنامه در همه موضوعات همچون مدیریت پسماند به خصوص صنعتی و بیمارستانی داشته باشیم .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بازدید از عملکرد واحدهای فناوری و دانش بنیان در حوزه محیط زیست، از اقدامات صورت گرفته با محوریت محیط زیست قدردانی و فعالیت این مرکز را مطلوب توصیف و اضافه کرد: با توجه به توان علمی و تحقیقاتی موجود در کشور و جمعیت جوان در مناطق مختلف، می توان با فراهم کردن زیر ساخت ها و امکانات لازم برای نیروهای نخبه و جوان کشور، زمینه توسعه اقتصادی و علمی را در جامعه محقق کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زست کشور در پایان اظهارکرد: تلاش برای حمایت از ایده های نو در حوزه محیط زیست بسیار ارزشمند و سازنده است و این مهم باید در مراکز پژوهش و تحقیقاتی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر پویایی و توسعه واحدهای دانش بنیان، نیازهای زیست محیطی را با استفاده از دانش روز تامین کرد.
استاندار قزوین نیز با تاکید بر حفظ و احیای محیط زیست گفت: توسعه در کشورها تخریب های محیط زیست را به دنبال دارد ولی باید تلاش شود تا در کنار توسعه، خسارات به این منابع الهی را به حداقل برسانیم.
فریدون همتی افزود: متاسفانه در گذشته حوزه محیط زیست مورد غفلت واقع شده بود در حالیکه حفظ و احیای آن از ضروریات جامعه می باشد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر کشور ما و باالتبع آن استان قزوین در حوزه آب، خاک و محیط زیست در معرض تهدید قرار دارد، لذا باید تلاش شود تا با احیا و حفظ بیشتر از این منابع خدادادی، خسارت ها را به حداقل برسانیم و معتقدم برای تحقق این امر نیازمند یک جریان اجتماعی و فرهنگی در بین آحاد مردم هستیم و در این میان تشکل های مردم نهاد می توانند بهترین همیار و همراه محیط زیست باشند.
همتی تاکید کرد نباید به محیط زیست به عنوان یک کار لوکس نگاه شود بلکه باید در همه بخش ها به محیط زیست احترام گذاشته شود تا این سرمایه عظیم که میراث فرهنگی و اقتصادی است دستخوش نابودی قرار نگیرد.
وی یادآور شد: همچنین برای حفظ باغ های سنتی در قزوین باید نگاه برنامه و توسعه محور داشته و مردم را در این زمینه با خود همراه کنیم تا از تشدید و بروز گردو غبار در این استان جلوگیری شود.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه متاسفانه یکصد هزار هکتار از اراضی استان قزوین در معرض تهدید بیابانی شدن قرار دارد، افزود: بروز ریز گردها به دلیل تشدید اراضی بیابانی به کانون بحرانی در این زمینه تبدیل شده که استان های تهران و البرز را در معرض تهدید قرار داده است.
همتی افزود: دولت تدبیر و امید، دولتی محیط زیستی است و شخص رئیس جمهوری نیز بر حفاظت از منابع الهی تاکید داشته و آن را از واجبات دانسته اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه افزود: اقدامات خوبی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان شروع شده و اقدامات شجاعانه مدیریت قبلی با تمام قوت ادامه دارد.
سیاوش شمسی پور افزود: استان قزوین با داشتن سایت پسماند صنعتی، یکی از استانهای پیشرو در حوزه پسماند است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به افتتاح خانه تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در استان خاطرنشان کرد: تشکل های بسیار خوب و قوی در استان فعالیت می کنند که مهم ترین دغدغه آنها مکان تجمع بود که با همکاری فرمانداری قزوین برطرف شد که این خانه تجهیز شده و آماده افتتاح است.
وی در پایان افزود: هیچ خیری بالاتر از تلاش در حوزه محیط زیست نیست که امیدواریم سفر دکتر ابتکار برای استان پرخیر و برکت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار