معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تشدید نظارت بر تولید آسفالت و رعایت بی‌کم و کاست مقررات و ضوابط آسفالت‌ریزی در پروژه‌های عمرانی، گفت: حق نداریم اموال عمومی را بدون حساب و کتاب هزینه کرده و کارهای بی‌کیفیت انجام دهیم.
کد خبر: ۲۷۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 11 August 2016




به گزارش تابناک تبریز از ایسنا، ، محمد صادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، حساسیت‌های ایجاد شده در خصوص کیفیت آسفالت را به‌جا و درست دانست و افزود: متولی این امر فقط اداره کل راه و شهرسازی نیست و سایر دستگاه‌های مسئول مانند بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم باید به تکالیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به تحویل قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوی دولت، گفت: با اجرای این سیاست فعالیت کارخانه‌های تولید قیر افزایش یافته و لازم است در خصوص استفاده از این فرصت برنامه داشته باشیم.

پورمهدی تصریح کرد: بارها به کارخانه‌های قیرسازی اعلام کرده‌ایم که اگر قیر باکیفیت تولید نکنند از آن‌ها خرید نخواهد شد و مطلقا در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: خوشبختانه در اثر این حساسیت‌ها، فضای رقابتی خوبی در راستای تولید قیر باکیفیت ایجاد شده و رویکرد مدیریت استان در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد رقابت سالم بین بخش‌های مختلف درگیر با این پروژه‌هاست.

وی در عین حال گفت: البته در فضای رقابتی گاهی قیمت‌های غیرواقعی ارایه می‌شود که موجب می‌شود پیمانکاران به سمت استفاده از مصالح ارزان و بی‌کیفیت سوق داده شوند که باید در این خصوص نیز نظارت کافی انجام گیرد.

پورمهدی با تاکید بر این که باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، افزود: تقویت وجدان کاری در شرکت‌های پیمانکار و مجریان پروژه‌های عمرانی ضروری است.

وی همچنین بر رعایت الزامات فنی از سوی تولیدکنندگان آسفالت، تشدید نظارت بر تولید و اجرای آسفالت، ارایه آموزش‌های لازم و نوسازی ماشین‌آلات تولید آسفالت و راه‌سازی تاکید کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به گزارش مطالعات اجرای سیستم گرمایش از کف در فضاهای آموزشی، گفت: با اتحاذ تدابیر لازم منعی برای استفاده از این سیستم در مدارس استان وجود ندارد و لازم است این گزارش در اختیار صاحب‌نظران نیز قرار گیرد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار