رئیس کانون مداحان استان یزد خواستار پیگیری مسؤولان استان برای راه‌اندازی خانه مداحان در یزد و گفت: انجمن مداحان هیچ فضایی برای اجرای برنامه‌های آموزشی خود ندارد.
کد خبر: ۲۷۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 11 August 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین آبیاری  در گردهمایی روسای شوراهای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان یزد با اشاره به اینکه جامعه مداحان از امکانات بسیار کمی برخوردارند و بسیاری از مداحان از حداقل‌هایی نظیر بیمه نیز برخوردار نیستند، اظهار داشت: کانون مداحان حتی فضایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی خانه مداحان در یزد، عنوان کرد: خواهران و برادران مداح استان یزد نیاز به مکانی برای گردهمایی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ... دارند.

آبیاری با اشاره به اینکه بسیاری از مداحان یزد قدیمی و پیشکسوت هستند، یادآور شد: در صددیم تا در زمینه تربیت مداحان نوجوان نیز فعال شویم و امیدواریم این امکان توسط آموزش و پرورش برای ما فراهم شود تا اقدام به شناسایی مداحان نوجوان کنیم.

رئیس کانون مداحان استان یزد با اشاره به اینکه برخی مداحان استان بیمه نیستند و وضعیت مالی خوبی نیز ندارند، خواستار اجرای برنامه‌های حمایتی برای مداحان و در نظر گرفتن بیمه برای آنها شد.

وی در مورد برخی بی‌اخلاقی‌هایی که در ایام عزاداری توسط برخی هیئت‌ها و برخی مداحان می‌شود، افزود: ما قدرت اجرایی نداریم و تنها می‌توانیم مداح خاطی را معرفی کنیم و دیگر ارگان‌ها باید نسبت به مواخذه و توبیخ آنها اقدام کنند.

آبیاری، یکی دیگر از نیازهای مداحان استان یزد را کتابخانه تخصصی دانست و بیان کرد: باید منابع  و ماخذی که مورد تایید مقام معظم رهبری و علما و کارشناسان دینی باشد، داشته باشیم چون اکنون فقط به مداحان می‌گوییم که فلان شعر سندیت قانونی ندارد اما منبعی به آنها معرفی نمی‌کنیم.

رئیس کانون مداحان استان یزد همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر صدا و سیما در معرفی هیئت مذهبی برتر، شاعر آیینی برتر، مداح برتر و ... شد و افزود: مداحان شاخص، پیشکسوت، هیئت‌های منظم و شاخص و شعرای شاخص باید مورد تجلیل قرار گیرند و مردم آنها را بشناسند.

آبیاری در مورد برگزاری اجلاس پیرغلامان نیز بیان کرد: 20 سال است که این اجلاس در استان‌های مختلف کشور برگزار شده اما یزد که به حسینیه ایران شهرت دارد، هنوز میزبانی این اجلاس را بر عهده نگرفته است و شایسته است مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه و مسؤولان استانداری در این زمینه مساعدت کنند.

وی ادامه داد: شهرستان میبد بخشی از هزینه‌های برگزاری این اجلاس را بر عهده گرفته اما اعلام کرده اختتامیه یا افتتاحیه این اجلاس باید در میبد برگزار شود.

رئیس کانون مداحان استان یزد با برشمردن برخی مسائل و مشکلات مداحان و شعرای آیینی در سراسر استان یزد تصریح کرد: این قشر از هیچ امکان رفاهی و تفریحی و ورزشی نیز برخوردار نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی برای مداحان شد و افزود: بانوان مداح نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و شرایطی فراهم شود که آنها نیز بتوانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

آبیاری همچنین خواستار ایجاد فضایی در آرامستان‌های استان یزد برای شعرای آیینی و مداحی شد و افزود: همانگونه که هنرمندان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود، مداحان و شعرای آیینی نیز باید دارای جایگاه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار