در صورت تحقق وعده مسئولان
استاندار البرز می گوید: ضرورت وجود راه‌های جایگزین جهت برون‌رفت ترافیکی جاده چالوس به ویژه در ایام پایانی هفته و روزهای تعطیل از جمله اصلی‌ترین اهداف احداث این مسیر به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 25 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: جاده چالوس جزو 4 جاده پرطرفدار کشور و جزو 10 جاده بسیار زیبای طبیعی جهان است.
بخش مهمی از بار ترافیکی کشور سالانه در این جاده تردد کرده و تحمل مشکلات ترافیکی فوق نیز بر دوش استان البرز است.
در همین رابطه طرح‌هایی با هدف کاهش ترافیک در این محور، سال‌ها است که در دستور کار قرار داشته و مسئولان کشوری و استانی وعده‌هایی را برای نهایی شدن طرح‌های فوق مطرح کرده‌اند.
از جمله این طرح‌ها احداث مسیرهای جایگزین از جمله محور نوجان است.
بعد از ظهر امروز نیز سید حمید طهایی استاندار البرز به همراه معاونین خود و مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز از عملیات ساخت مسیر جایگزین جاده پرتردد گردشگری چالوس بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: جاده نوجان به طول 11 کیلومتر است که 5 کیلومتر از آن پروژه احداثی و 6 کیلومتر مربوط به بهسازی است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: این پروژه حدود 130 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری داشته است و کارگران شبانه روز در حال تکمیل این پروژه هستند.
وی حجم ترددها در مسیر گردشگری چالوس را بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: ضرورت وجود راه‌های جایگزین جهت برون‌رفت ترافیک به ویژه در ایام پایانی هفته اصلی‌ترین هدف احداث این مسیر به شمار می‌رود.
به گفته طهایی از این پس نوجان، نجات بخش جاده توریستی چالوس از بار ترافیک خواهد شد.
وی در جمع خبرنگاران نیز حضور یافت اظهار داشت: خدمات‌رسانی به مردم و توسعه خدمات راه‌ها یکی از مهمترین اقدامات و اولویت‌هایی است که باید بیش از گذشته مود توجه قرار گیرد. برای اینکه بتوانیم کاهش بار ترافیکی را در جاده پرتردد چالوس داشته باشیم، نیازمند تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها هستیم.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این راستا با احداث جاده جایگزین نوجان در نظر داریم تا بار ترافیکی را در محور چالوس به ویژه در ایام تعطیل و آخر هفته با کاهش مواجه سازیم که این طرح در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به عملیات ساخت محور آتشگاه ـ نوجان ـ چالوس که به عنوان محور جایگزین در دست احداث است، افزود: راه‌ها از کانون‌های مواصلاتی مهم در استان البرز به شمار می‌روند، در این راستا مسیر گردشگری چالوس به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای شمالی کشور همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک مواجه بوده است.
طهایی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان منطقه چالوس، بحث یک‌طرفه شدن مسیرهای ترددی به ویژه در ایام پایانی هفته بود که با پیش‌بینی مسیر جایگزین این مسئله نیز به زودی رفع خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز از احداث سومین مسیر جایگزین برای جاده چالوس در آینده خبر داد.
هیربد معصومی در جریان بازدید استاندار البرز از مسیر جایگزین گردشگری نوجان، به انجام اقدامات مطالعاتی سومین مسیر جایگزین برای جاده چالوس اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد بسیار زیاد خودروها در محور چالوس به ویژه درایام تعطیلات و بروز مشکلات ترافیکی لازم است تا مسیرهای جایگزین برای این محور در نظر گرفته شود.
وی تأکید کرد: اجرای سومین مسیر هم‌اکنون در دست مطالعه است که پس از بررسی‌های بیشتر نسبت به اجرایی شدن آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین معضلاتی که هم‌اکنون ساکنان جاده چالوس با آن مواجه هستند، بحث یکطرفه شدن این جاده در برخی از مواقع است که باید تمهیدات اساسی برای رفع این معضل اندیشیده شود.
معصومی گفت: هر چند یک طرفه شدن جاده چالوس می‌تواند سهم به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی در ایام تعطیل داشته باشد اما عواقب دیگری از جمله بروز بسیاری از مشکلات برای ساکنان این جاده است که متأسفانه به دغدغه‌ای برای ساکنان چالوس تبدیل شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید تدابیر اساسی مبنی بر جلوگیری کردن از یکطرفه شدن جاده چالوس اندیشیده شود افزود: محور کرج چالوس یکی از مهمترین و زیباترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود که توریست و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.
معصومی با بیان اینکه در طول این مسیر گردشگری نزدیک به 57 روستا وجود دارد و همین امر مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد می‌کند افزود: در اواخر هفته ، تابستان‌ها و ایام تعطیل جاده چالوس یکی از راه‌های دسترسی به خطه شمال کشور است و همین امر موجب می‌شود تا ناگزیر برای بازگشت مسافران جاده یک‌طرفه شود.
وی در ادامه سخنان خود به مسیر جایگزین نوجان اشاره کرد و گفت: به جهت بن بست بودن مسیر جاده چالوس و خللی که در امور جاری روستاییان ایجاد شده بود با تدبیر استاندار البرز احداث مسیر جایگزین "نوجان – آتشگاه" توسط اداره کل راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و پس از بهره‌برداری از این مسیر، مسافرانی که از غرب و شمال کرج به چالوس سفر دارند، در مسیر جدیدی تردد خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار