مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دوره تخصصی استعدادهای قرآنی استان با حضور ۳۵ منتخب قرآنی از ۲۳ مرداد ماه در قزوین آغاز می شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جواد قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دوره تخصصی استعدادهای قرآنی استان از ۲۳ مرداد ماه امسال با هدف ارتقاء سطح قرآنی علاقمندان و نخبگان استان آغاز می شود.

وی افزود: در این دوره کلاس های تجوید، صوت، لحن، وقف، ابتداء، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی و روش حفظ  پیش بینی شده است.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان یادآورشد: دوره تخصصی استعدادهای قرآنی به مدت ۲۵۰ ساعت در هفت رشته تدریس می شود و این کلاس ها تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

بگفته قلی پور این طرح سراسری است و در همه استانها نیز به طور همزمان برگزار می شود و پس از پایان دوره نیز گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان داده می شود.

وی گفت: در سال گذشته این دوره به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد اما امسال با تفویض اختیار به استانها توانستیم با امکانات استانی این دوره را برگزار کنیم.

۱۷ تشکل قرآنی در استان فعالیت می کند

قلی پور تصریح کرد: در استان قزوین در حال حاضر ۱۷۰ تشکل قرآنی فعالیت می کند و در هر فصل ۳۹۰ کلاس تشکیل می شود که در هر سه ماه حداقل ۸ هزار و ۶۰۰  نفر در هر دوره در کلاس ها حاضر می شوند و آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: در این کلاس ها نیز روان خوانی، روخوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، تفسیر تدریس شده و در پایان دوره گواهینامه معتبر و رسمی به قبول شدگان اعطا می شود.

همایش حفاظ قرآن کریم در شهریور ماه

استاد قرآن کریم تصریح کرد: همایش حفاظ قرآن کریم استان نیز در تاریخ ۳۱ شهریور ماه با حضور ۱۲۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم در سالن اجتماعات قائم شهرداری برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: این همایش نیز با هدف ارتقاء سطح زندگی قرآنی علاقمندان برگزار می شود و در آن کلاس های اخلاق، تفسیر، روش های نوین حفظ قرآن کریم تدریس می شود.

قلی پور اضافه کرد: در تاریخ های دوم، سوم و چهارم شهریور ماه نیز آزمون شفاهی حافظان قرآن کریم در رشته های ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم تحت عنوان اعطا مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم برگزار می شود.

وی بیان کرد: در آزمون شفاهی این رشته ۱۱۹ نفر شرکت دارند که در صورت قبولی گواهینامه تخصصی حفاظ قرآن کریم که معادل است به افراد اعطا می شود.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: همچنین در پایان شهریور ماه دوره تخصصی ارتقا و بازآموزی معلمان قرآنی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی (شورای توسعه فعالیتهای قرآنی) به صورت مشترک با اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

قلی پور اضافه کرد:در این آزمون ۱۲۰ نفر ازمعلمان قرآنی آموزش و پرورش و ۳۳۰ نفر از معلمان قرآنی موسسات و خانه های شهری و روستایی در مدت یک هفته شرکت می کنند و از اساتید برجسته ای از جمله استاد بهرامپور برای تدریس دعوت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار