استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که روستاییان تولیدکنندگان اصلی کشور هستند، افزود: شعار ما این است که هر روستا و هر خانه روستایی یک واحد تولیدی است و این پتانسیل در روستاهای ما وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 04 August 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع اهالی روستای بیانلوجه از توابع بخش سراجوی شهرستان مراغه، ضمن قدردانی از مشارکت مردم و شوراهای روستایی این بخش در اجرای طرح‌های عمرانی، گفت: دولت در وضعیتی نیست که بتواند همه کارها را انجام دهد، آن‌چه وظیفه اصلی دولت است بحث‌هایی مانند امنیت، بهداشت و آموزش است و در بقیه عرصه‌ها باید مردم وارد شوند.
وی با اشاره به جایگاه خوب شهرستان مراغه و بخش سراجو در تولیدات باغی و زراعی، گفت: امیدوارم با تلاش و مشارکت مردم غیرتمند و پرتلاش روستاها این منطقه به منطقه‌ای آباد، ثروتمند و تولیدمحور تبدیل شود.
جبارزاده با اشاره به آغاز مهاجرت معکوس در روستاهای شهرستان مراغه، آن را یک اتفاق مبارک دانست و گفت: این اتفاق در سایه آرامش و امکانات موجود در روستاها تحقق یافته و تلاش ما این است که درآمد روستاییان افزایش یابد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح طرح مجتمع آبرسانی روستایی سراجوی شرقی، گفت: آب این مجتمع یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های موجود است که با 89 کیلومتر خط انتقال از دامنه‌های سهند انتقال یافته و امروز 14 روستا از این نعمت بزرگ الهی بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: برای قدردانی از این نعمت باید در مصرف صحیح آب دقت کرده و آب شرب را در مصارف دیگر استفاده نکنیم، منابع آب در استان آذربایجان شرقی محدود است و این منابع را باید برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم مشارکت مردم را لازمه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رویکرد دولت در بحث توسعه روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان است.
محمدصادق پورمهدی افزود: در تخصیص اعتبارات توسعه روستایی، اولویت با طرح‌های مشارکتی است و در این راستا از واحدهای تولیدی کوچک در روستاها حمایت می‌شود.
وی همچنین با اشاره به این که خوشبختانه منابع آب کافی در دامنه‌های سهند وجود دارد، افزود: البته این آب با صرف هزینه‌های زیادی به دست مردم می‌رسد و باید در مصرف آن صرفه‌جویی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار