مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برخلاف برخی انتقادات مطرح‌شده رشد خاصی در پنج‌ماهه اخیر در حوزه موسیقی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴ 04 February 2015

به گزارش فارس از شیراز، بهزاد مریدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد باید خود را متولی همه هنرمندان بداند اما این امکان را از نظر فضایی ندارد و امید داریم استانداری در این زمینه به ما کمک کند که با فضا و امکانات بیشتر پاسخگوی تمام هنرمندان باشیم.

وی افزود: دیدگاه علما، نماینده ولی‌فقیه در این استان و مجموعه دلسوزان نظام همواره موردتوجه ما بوده و ما اعتقاد داریم باید تمام حوزه‌های هنری موردتوجه باشد و با این رویکرد، در عرصه موسیقی در این پنج ماه اخیر رشد خاصی نداشته‌ایم و حتی به نسبت پنج‌ماهه دوره قبل کاهش داشته‌ایم.

تعاریف دقیق تکلیف مدیر را روشن می‌کند

مریدی ادامه داد: این موضوع سیاست‌گذاری فرادستی را می‌طلبد چراکه نگاه چندگانه در حوزه فرهنگ کار را بسیار سخت می‌کند که به‌عنوان‌مثال اثری در صدا و سیما پخش می‌شود اما امکان اجرای زنده نمی‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: الآن مدیر دچار چندگانگی‌هایی است و باید مراجع قانون‌گذاری و وزارتخانه در سطوح بالا این مسائل را تبیین و تعریف کنند تا تعارضات به حداقل کاهش یابد.

وی در ادامه بیان کرد: سرجمع در حوزه فعالیت‌های انجام‌شده در پنج‌ماهه 81 درصد افزایش کار داشته‌ایم که این امر باوجود کاهش اعتبارات محقق شده اما این به معنای کار در یک حوزه نیست بلکه تمام حوزه‌ها و عرصه‌های هنری مد‌نظر بوده ضمن این‌که دغدغه‌های علما و بزرگان نیز باید به‌دقت بررسی و لحاظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما یک تیمی را به کمیسیون تلفیق اعزام کرده‌ایم که بتوانیم بخشی از بودجه تالار مرکزی شیراز را تأمین کنیم چراکه فارس هنوز در زیرساخت‌های لازم کمبود دارد.

وی البته تصریح کرد که دولت در حوزه سینما بنا به ساخت ندارد بلکه در قامت مشوق وارد می‌شود و یارانه‌هایی را اختصاص می‌دهد.

مریدی متذکر شد: امید داریم بانیان مجتمع خلیج‌فارس را ترغیب کنیم که پنج سینمای خود را راه‌اندازی کنند و البته ما حداکثر حمایت را در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام‌شده درزمینهٔ حمایت از هنر اظهار داشت: هنرمندانی که در تهران خوش درخشیده‌اند را ترغیب کردیم در فارس فعال‌تر شوند، تورهای کارگاهی هنری با حضور بزرگان سینما و تئاتر راه‌اندازی شد که تور کارگاه آموزشی به شهرستان‌های مختلف فارس سفر خواهد کرد و در زمینه تئاتر آموزش‌هایی را ارائه خواهند داد.

جشنواره فیلم استانی، جشنواره فیلم گراش و افتتاح چند نگارخانه در زمینه هنرهای تجسمی و شکل‌گیری انجمن هنرهای تجسمی مواردی بود که مریدی در ادامه فعالیت‌های این چندماهه به آن اشاره کرد و گفت: در حوزه موسیقی جشنواره هم‌نوازان را داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و رویکرد ما در حوزه موسیقی بیشتر بر آموزش متمرکز خواهد بود.

مدیر ل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: مترجمان، مؤلفان و نویسندگان حضور خوبی در برنامه‌های این مدت داشته‌اند، ما نیز در منازل اساتید بسیاری شرکت کرده‌ایم، ضمن این‌که برگزاری هفته‌های قرآنی، تدوین اطلس قرآنی و نامگذاری مکان‌های فرهنگی و هنری به نام اهالی هنر در همین مدت در دستور کار داشتیم.

عرصه هنر نباید به سیاست آلوده شود

مریدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: من اصرار دارم فرهنگ و هنر را از عرصه سیاست و مسائل جناحی دور نگاه دارم و در انتصاب افراد و روند فعالیت‌ها این امر مشهود است.

وی افزود: من از فرهنگوران و هنرمندان و روزنامه‌نگاران قاطع حمایت خواهم کرد حتی اگر آن حمایت یک روز ادامه پیدا کند.

مریدی ادامه داد: در این زمینه اگر توهینی به خبرنگاران صورت گرفته و خانه مطبوعات اقدامی نکند وجود آن بی‌معنا است و من اگرچه در مورد مسائل شورا اطلاع دقیق ندارم اما اگر در هر کجا بی‌حرمتی و بی‌عزتی رخ دهد در جامعه گسترش خواهد یافت.

وی در مورد حضور خبرنگاران و عکاسان در کنسرت‌های موسیقی نیز بیان کرد: آنجا که برگزارکننده بخش خصوصی باشد قانون به ما اجازه نمی‌دهد که برای خبرنگاران بلیط بگیریم اما اگر برگزار‌کننده ارشاد یا انجمن‌های وابسته به ارشاد باشد ما برای خبرنگاران جایگاه ویژه اختصاص خواهیم داد چنانکه در جشنواره فیلم یا موسیقی فجر ردیف شش را به خبرنگاران اختصاص داده‌ایم.

مریدی یادآور شد: ما 940 نفر صندلی بیمه‌شده داریم که اگر اتفاقی بیفتد تنها در همین محدوده پاسخگو هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود به تحلیل روند پیروزی انقلاب اسلامی و بر هم خوردن معادلات جهان پرداخت و اظهار داشت: حوزه اندیشگی اسلام برای تحلیلگران غرب قابل شناخت نبود و ازاین‌رو انقلاب را بر مبنای ایدئولوژی خام موردبررسی قرار می‌دادند.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر از 24 بهمن

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر در این نشست خبری گفت: این جشنواره از 24 بهمن با حضور 9 گروه برگزارشده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

مهدی امیدبخش افزود: این جشنواره از 24 بهمن با حضور 9 گروه برگزارشده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

مهدی هنرجویان، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر در شیراز نیز از برگزاری دومین دوره جشنواره تئاتر فجر از بیست‌ویک تا بیست و سوم بهمن خبر داد.

بهروز مرامی معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این نشست اظهار داشت: امسال 10 فیلم در جشنواره فجر به اکران درمی‌آید و مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر با حضور چهره‌های برجسته هنر و سینما به‌منظور تجلیل از کارگردان‌ها باشکوه‌تر از هرسال برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار