این سانسور همزمان با سانسور آمارهای طلاق! انجام می‎شود و در نوروز امسال هم رقم کشته شدگان جاده‎ای سفرهای نوروزی به شمال کشور و مازندران تا پایان تعطیلات با محدودیت انتشار مواجه شده بود.
کد خبر: ۲۷۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 03 August 2016

به گزارش تابناک مازندران، طرح های ساحلی مازندران دو ماهی هست که آغاز به کار کرده و هر روزه تعداد زیادی از هموطنان برای تفریح و استفاده از این مواهب زیبا و فرح بخش به سواحل 340 کیلومتری مازندران از ساحل آرام گلوگاه تا ساحل شلوغ و پرمشتری رامسر می‏روند.

بر اساس آمارها همه ساله تعدادی از این گردشگران در نتیجه عمل نکردن به نکات ایمنی و هشدارهای ناجیان غریق جان خود را از دست می دهند.

دستگاههای مختلف متولی ساحل در هفتههای آغازین بازگشایی این طرحها که آمار غرق شدگان کمتر بود به صورت روزانه این اطلاعات را از طریق روابط عمومی ها به اطلاع رسانه ها و مردم می‎رساندند تا از این روش پیام ایمنی و هشدار به گوش علاقمندان به سواحل برسد اما چند هفته ای است که فقط اخبار خوشایند از نجات یافتگان به اطلاع مردم می‏رسد.

فهم این نکته سخت نیست که رسیدن اخبار صرفا خوشایند به مردم، بدون اطلاع آنان از میزان جان باختگان نه تنها کمکی به کاهش غریق نمیکند بلکه یک خاطرجمعی و خوش خیالی کاذب در بین افکار عمومی از خطرات دریا تولید میکند که نهایتا به افزایش غریق میانجامد.

ظاهرا باید بپذیریم که اخبار کشته شدگان در سواحل سانسور می‏شود و در نبود شفافیت خبری است که شایعات پدیدار میشوند کما اینکه همین دو روز پیش شایعاتی از مرگ 3 نفر در یک روز در غرب مازندران در شبکه های مجازی دست به دست شد.

حال اینکه آیا دستورالعمل نوشته یا نانوشته "سانسور تعداد غریق در سواحل" تا چه زمانی ادامه خواهد داشت باید منتظر ماند و دید پاسخ تبعات آنرا کدام مسئول میدهد؟

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار