کد خبر: ۲۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 25 April 2015
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی - محلی البرز از برگزاری جشنواره وزرشهای سنتی در روستاهای استان البرز در آینده نزدیک خبر داد.
نادر سلیمانی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه استان البرز از تنوع قومیتی فراوانی برخوردار است، اظهار کرد: گوناگونی فرهنگ ها موجب شده است شاهد آداب و سنن مختلف در البرز باشیم.
وی در ادامه افزود: البرز طی دهه های اخیر شاهد مهاجرت های متعددی از نقاط مختلف کشور بوده و همین تنوع قومیتی با خود خرده فرهنگ های زیادی را به همراه آورده که بخشی از آن بازی های بومی محلی است.
سلیمانی با بیان اینکه شناسایی و معرفی این بازی ها مستلزم یک برنامه ریزی و همراهی ارگان های مرتبط است گفت: در این مسیر هیئت ورزش های روستایی و بومی - محلی به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد و بایستی برای شناسایی این بازی ها که ریشه در فرهنگ های مختلف دارد با یک برنامه مدون جلو برویم.
رییس هیئت ورزش های روستایی و بومی - محلی البرز از برنامه ریزی گسترده این هیئت برای شناسایی این بازی ها در سال ۹۴ خبرداد و گفت: از طریق دهیاری ها و پیشکسوتان روستاهای مختلف در ۶ شهرستان استان البرز این مهم را دنبال می کنیم. در فاز نخست بازی هایی که میان روستاهای مختلف مشترک باشد شناسایی می شود و در فاز بعد برای معرفی آنها اقدام خواهد شد.
سلیمانی از آغاز جشنواره های این هیئت در سال جدید خبر داد و گفت: اولین برنامه جمعه هفته گذشته با حضور نفرات منتخب شهرستان های مختلف البرز در روستای ولیان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد و طی آن بازی های مختلفی صورت گرفت. در تلاشیم این جشنواره هر ماه در یک روستای بزرگ استان به برگزار شود.
وی در پایان خواستار همکاری و مشارکت ارگان های مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ و گردشگری شد و گفت: توقع ما این است در اجرای برنامه فرهنگی متولیان امر به یاری ما بیایند تا این سرمایه معنوی و میراث ماندگار البرز را به شکل مناسبی شناسایی و در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار