معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد:
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که دفاع از حرم اهل بیت(س) یک وظیفه ای عمومی است، تاکید کرد: مسجد مقدس جمکران نیز در آینده ای نزدیک برنامه ویژه ای برای شهدای مدافع حرم برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 03 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوستر و نقاشی مدافعان حرم،  اظهار داشت: نمایشگاه پوستر و نقاشی مدافعان حرم در واقع نتیجه و محصول کارگاه هایی است که در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی بیان داشت: نیمه شعبان کانون توجه علاقه مندان به معارف مهدوی است در ایام نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران میزبان خیل میلیونی مشتاقان و علاقمندانی است که از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند که باید از این ظرفیت به نحوه احسن استفاه کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از سیاست ها و خط مشی هایی ما در مسجد مقدس جمکران این است که این مسجد به عنوان کانون انتقال ناب معارف مهدوی نسبت به حوادث منطقه و جهان اسلام بتواند عکس العمل نشان دهد و در واقع نقش و جایگاه یک مسجد تراز  اسلامی را  ایفا کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران  خاطر نشان کرد: در ایام نیمه شعبان کارگاهی برپاشد که به نحوی تقدیر و یادآوری از ایثارگری ها و رشادت های مدافعان حرم بود که خارج از مرزهای ایران اسلامی مدافعان حریم اهل بیت و نظام اسلامی هستند.

وی افزود: ویژگی این کارگاه این بود که بخش عظیمی از اساتیدی هم که در این کارگاه حضور پیدا کردند  از خانواده شاهد و  ایثارگر بودند.

وی با اشاره به برخی از تابلو نقاشی های نمایش داده شده در این نمایشگاه، گفت: این چهره ها, عزیزانی بودند که توفیق خادمی مسجد مقدس جمکران را داشته و اکنون به خیل شهدای مدافع حرم پیوسته اند.

ابراهیمی تاکید کرد: طبیعی است که استفاده از هنر و زبان هنر در انتقال پیام های ارزشی می تواند یک نقش بسیار کلیدی را داشته باشد و ظرفیت بسیار ارزشمندی را هم در بعد انتقال پیام و هم در ماندگاری آن ایفا کند. این نمایشگاه نیز ادای احترامی است به ساحت شهدای مدافع حرم و خانواده های ارجمندشان و از همگان دعوت می کنیم تا در این فضا که به عطر شهدای مدافع حرم مزین است، تنفس کرده و از دیدن آثار بهره مند شوند.

وی افزود: ان شاء الله در آینده ای نزدیک مراسمی برای تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم، با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران برگزار و این آثار به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است نمایشگاه پوستر و نقاشی مدافعان حرم به همت مدیریت آفرینش های مسجد مقدس جمکران در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه در حال برگزاری بوده و تا 15 مرداد پذیرای علاقه مندان می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار