کد خبر: ۲۷۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 01 August 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از راه‌اندازی دو شهرک دامداری در کرج و ساوجبلاغ خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها حفظ مراتع و استفاده درست از این منابع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حامد فرضی ظهر امروز در سومین نشست شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی که در مرکز آموزش تعاون روستایی استان واقع در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون دو شهرک دامداری در اشتهارد و نظرآباد راه‌اندازی شده است که با تمهیدات اندیشیده شده دو شهرک دامداری دیگر در کرج و ساوجبلاغ نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا همکاری‌های لازم را با جهاد کشاورزی داشته و زمین لازم برای ایجاد این شهرک را نیز تخصیص داده‌ایم.

این مسؤول با اشاره به اینکه متأسفانه هم‌اکنون برخی از واحدهای دامداری در محدوده شهری واقع شده و مشکلات بسیاری را نیز ایجاد کرده است، افزود: با ایجاد شهرک‌های دامداری اقدامی مهم در جهت کاهش مشکلات و خارج کردن دامداری‌ها از محدوده شهر انجام می‌شود.

فرضی در ادامه سخنان خود بر حفظ مراتع استان تأکید کرد و بیان داشت: حفظ مراتع استان البرز به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌ها و تمهیدات ویژه به منظور حفظ مراتع صورت گیرد تا کمتر شاهد تخریب این منابع مهم باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه فعال شدن یگان‌های حفاظت برای حفظ این مراتع تشکیل شده است، افزود: یگان حفاظت شهرستان نظرآباد به عنوان بهترین یگان در استان شناخته شده است و با وجود تمام مشکلات نظیر وجود شترهای سرگردان، اما توانسته در حفظ مراتع اقدامات مناسبی را انجام دهد.

فرضی یکی از مهمترین مشکلات استان را برای حفظ مراتع وجود دام‌های عبوری عنوان کرد و افزود: دام‌های عبوری یکی از مهمترین معضلات برای تخریب مراتع در این استان محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: در این راستا یکی از مهمترین اقداماتی که در سال‌جاری برای حفظ این مراتع انجام شده است، جلوگیری از ورود 60 هزار رأس دام عبوری است که از استان‌های دیگر وارد استان البرز شده بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار