کد خبر: ۲۷۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 01 August 2016


مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در البرز گفت: ارتقای محصولات کشاورزی در روستاها در سایه حمایت از روستاییان محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و‌المسلمین علی ارجمند ظهر امروز در سومین نشست شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی که در مرکز آموزشی تعاون روستایی در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای امروز در کشور امنیت و سلامت غذایی است.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اینکه روستاها برای تولید محصولات کشاورزی به عنوان مهمترین جایگاه محسوب می‌شوند لذا حمایت از روستاییان و رفع مشکلات آنان یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه روستاها را باید حفظ کرد و روستاییان را باید حمایت کرد افزود: با حمایت از روستاییان آنان را تشویق به تولید محصولات با کیفیت‌تر کرده و می‌توانیم به سمت سلامت و امنیت غذایی بالا پیش برویم.

ارجمند تأکید کرد: متأسفانه هم اکنون به روستاها توجه چندانی نمی‌شود و این مهم نیازمند اهتمام ویژه است.

وی با تأکید بر ایجاد انقلاب غذایی گفت: برطرف کردن نیازهای جامعه در حوزه غذا و رفع مهاجرت‌ روستاییان به شهرها در سایه توجه به روستاها، رفع مشکلات و توجه به روستاییان عملیاتی می‌شود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در البرز بیان داشت: روستاها به عنوان سرمایه‌هایی بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند و باید اهتمام بیشتری را به این مناطق داشته باشیم و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی در کشور اتفاق بیفتد باید به بخش کشاورزی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی باید توجه بیشتری شود

ارجمند افزود: کشورهای اروپایی با وجود تمام کمبودها در حوزه کشاورزی اما به سمت تولید محصولات استراتژیک روی آورده‌اند.

وی اظهار داشت: اما با وجود این که کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است و می‌تواند در این بخش بسیار موفق عمل کند و به سمت پیشرفت و توسعه گام بردارد اما متأسفانه کمترین توجه به بخش کشاورزی می‌شود.

ارجمند افزود: امروز نیز برخی به بهانه کمبود و نبود آب، صنعت کشاورزی را مورد حمله قرار داده‌اند و در نظر دارند تا این مهم را با چالش‌هایی مواجه کنند.

وی رفع مشکلات بخش کشاورزی را در حوزه‌های مختلف مهم ارزیابی کرد و گفت: نباید در حوزه کشاورزی عقب‌نشینی کنیم بلکه باید حمایت ویژه‌ای را نسبت به این بخش داشته باشیم و روستاها را با آبادانی بیشتری همراه کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار