کد خبر: ۲۷۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 01 August 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه علیرغم پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، آمریکایی‌ها همچنان بدعهدی می‌کنند.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: چندین سال کشورهای زورگوی غربی و کشورهای استکباری با بهانه قرار دادن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و علیرغم اینکه هیچ نشانه‌ای از انحراف در این فعالیت‌ها نبوده و نیست، پرونده‌ای را علیه ایران تشکیل دادند.

وی افزود:‌ آنها با سوءاستفاده از جایگاه شورای امنیت سازمان ملل، پرونده ایران را به این سازمان ارسال کرده و سال‌ها کشورمان را تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دادند.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: دیپلمات‌های ایران از ابتدا تاکید داشتند که هیچ انحرافی در پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد و هرگونه اقدام علیه ایران محکوم به شکست است.

اکبریان گفت: غربی‌ها با سوءاستفاده از ابزارهای رسانه‌ای و شبکه‌های خبری ماهواره‌ای مدام ایران را متهم می‌کردند که در مذاکرات حضور ندارد و یا در مذاکره جدی نیست و این در حالی بود که ایران هیچ زمانی میز مذاکره را ترک نمی‌کرد.

وی بیان داشت: با وجود آنکه همواره تاکید داشتیم طرف‌های غربی و به ویژه سران کاخ سفید به تعهدات و قول و قرار‌های خود عمل نکرده و قول‌ آنها نزد ملت ایران بی‌اعتبار است، مذاکره بر سر برجام انجام و نهایی شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: از زمان تصویب برجام تاکنون ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و هیچ اقدامی مغایر با برجام انجام نداده است،‌ اما آمریکایی‌ها به صورت مداوم بدعهدی و بدقولی می‌کنند.

اکبریان با تاکید بر اینکه فناوری هسته‌ای ایران به طور کامل بومی است و در این زمینه به هیچ کشوری متکی نیستیم، گفت: اگر قرار باشد غربی‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند نباشند، ایران نیز از ابزارهای قانونی خود استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید بدانند که ملت ایران برای دست‌یابی به حقوق مسلم خود پافشاری کرده و اجازه نمی‌دهند که قدرت‌های زورگوی جهان آنها را از این حقوق محروم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار