کد خبر: ۲۷۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 01 August 2016


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی ایران و قزاقستان همکاری نزدیک سفارتخانه های دو کشور را می طلبد.

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی در نشست تخصصی با هیئت تجاری و بازرگانان قزاقستان که عصر دوشنبه در سالن جلسات اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی را دارد.

وی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران نیز مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی فراوانی را در این منطقه با کشور قزاقستان دارد، افزود: مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی بیشماری بین این دو کشور وجود دارد که بستر همکاری بیش از گذشته را فراهم کرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: البرز سومین استان صنعتی کشور جمهوری اسلامی محسوب می شود که بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های صنایع شیمیایی، غذایی، قطعه سازی، بهداشتی و دارویی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی ایران به قزاقستان خشکبار، سیمان، موادغذایی، میوه، موادشوینده و محصولات پتروشیمی است، گفت: گندم، جو، دانه های روغنی و سایر محصولات فولادی عمده ترین اقلام وارداتی از قزاقستان به ایران است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور بازرگانان قزاقستانی در استان البرز، یادآور شد: استان البرزاز همکاری در کارهای عمرانی و توسعه صنایع به صورت مشترک با کشور قزاقستان بیش استقابل می کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به اینکه این استان دومین تولید کننده دارو بخصوص و در زمینه بیماری های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور قزاقستان داشته باشند.

بنامولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و قزاقستان را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی تأکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی قزاقستان برای انتقال کالاهای تجاری اعلام امادگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به مراکز علمی و تحقیقاتی در این استان گفت: می توانیم در بخش های در تبادل علمی در زمینه های مختلف با کشور قزاقستان تعاملات موثری داشته باشیم.

بنا مولایی با اشاره به جاذبه های گردشگری استان البرز افزود: استان البرز در توسعه گردشگری، توریست ورزشی و توریست سلامت با کشور قزاقستان اعلام امادگی می کند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیئت های تجاری از اوکراینی، بوسنی، ایتالیا، فرانسه و کرواسی، استونی، پرتقال، هند، تایوان و کرواسی به استان البرز سفر کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار