کد خبر: ۲۶۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 31 July 2016
مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر گفت: 36 مورد قلع‌و‌قمع ساخت‌وساز غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در زمین‌های کشاورزی شهرستان در سطح 11 هزار و 326 متر‌مربع صورت گرفته است.

فرزین فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 240 تن هندوانه در شهرستان قائم‌شهر تولید شود.

وی ادامه داد: امسال بیش از 8 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص یافت.

فرهادی خاطرنشان کرد: وظیفه جهاد کشاورزی اقتصادی کردن تولید، اشتغالزایی مولد و ایجاد امنیت غذایی است که در این راستا گام‌های موثری برای بهره‌برداران برداشته شده است.

  اجرای 5 مورد قلع و قمع در زمین‌های کشاورزی قائم‌شهر

وی از اجرای سه مورد احکام قطعی قلع و قمع و دو مورد تبصره 2 ماده 10 ساخت و ساز غیر‌مجاز در سطح 660 مترمربع در زمین‌های کشاورزی روستاهای علی‌آباد و بالا‌تجن در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه بیشترین تخلفات از قطعه‌بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین‌های کشاورزی است، گفت: اگر در هنگام اقدامات اولیه از سوی متخلفان برای خارج کردن زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی صورت گیرد دیگر شاهد این همه ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی نخواهیم بود.

فرهادی ادامه داد: جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت‌وساز غیر‌مجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی را به مخاطره می‌اندازد قاطعانه اعمال قانون می‌کند.

وی اضافه کرد: صاحبان زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوز قانونی نسبت به تغییر‌کاربری زمین‌های کشاورزی اقدام نکنند و قبل از اقدام به تغییر کاربری نسبت به دریافت مشاوره به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، 36 مورد قلع‌و‌قمع و اعمال تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون اصلاحی ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر در سطح 11 هزار و 326 متر‌مربع صورت گرفته است.

فرهادی خاطرنشان کرد: سال گذشته 45 مورد اجرای تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون اصلاحات اراضی قلع و قمع و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان قائم‌شهر انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار