شهردار ارومیه از اجرای طرح تراموا در ارومیه تا پنج سال آینده با هدف رفع مشکل ترافیک این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 23 April 2015

محمد حضرت پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته مطالعات اجرای این طرح به یک پیمانکار واگذار شد افزود: متاسفانه در کشور تاکنون بسیاری از شهرها در اجرای این طرح ناموفق بودند و مطالعات تراموای ارومیه نیز سال گذشته ناموفق بود.

وی ادامه داد: امسال مطالعات اجرای این طرح به یک شرکت آلمانی واگذار شده که امیدواریم با اتمام مطالعات شاهد آغاز روند اجرایی هر چه سریعتر این طرح باشیم.

حضرت پور از تراموا به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر ارومیه نام برد و عنوان کرد: بر این اساس این طرح در سه فاز در مدت زمان مشخص ۵ ساله با تامین اعتبار از طریق فایناس خارجی آغاز و اجرایی می شود.

شهردار ارومیه یاد آور شد: در فاز اول این طرح طی مدت زمان دو سال به طول ۱۵ کیلومتر این تراموا در خیابانهای امام خمینی (ره)، مدنی، باکری، سه راه کاشانی تا امینی اجرا می شود.

حضرت پور تراموا را یکی از طرح های مبلمان شهری دانست و افزود: در فاز دوم نیز به طول ۳۰ کیلومتر از فلکه دریا که شهرک گلمان را شامل می شود آغاز و اجرایی خواهد شد.

به گفته شهردار ارومیه فاز ۳ تراموای ارومیه شامل فلکه بهداری، دانشگاه ارومیه خواهد بود که ممکن است بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت آلمانی بخشی از مسیرها اضافه و بخشی نیز تغییر یابد.

تراموا یکی از رایج ترین سیستم های حمل و نقل عمومی شهری در شهرهای کوچک و متوسط محسوب می شود که با استفاده از انرژی الکتریکی روی یک مسیر ریلی حرکت کرده و ارزانتر، سبکتر و کوتاهتر از قطارهای معمولی و مترو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار