مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش دوسالانه واعظ قزوینی در ایام ماه محرم و صفر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه واعظ قزوینی از شعرای بزرگ و بنام بوده در همین راستا همایش دوسالانه این شاعر در ایام ماه محرم و صفر در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش دوسالانه واعظ قزوینی تا ابعاد بین‌المللی پیش می‌رود و امسال نیز به صورت ملی انجام شده و در همین زمینه فراخوان هم داده می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه هنرهای استان اصفهان زاییده قزوین است، عنوان کرد: استان قزوین از گذشته دارای مکاتب معماری، نقاشی، نگارگری، تعذیه، خطاطی و شعر آیینی بوده و به همین دلیل باید مکاتب قزوین احیا شود که در همین راستا دبیرخانه احیای مکاتب قزوین برگزار می‌شود.

* وجود 1200 مداح و 2000 هیئت مذهبی در قزوین

نعمت‌اللهی عنوان کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته در حوزه مداحان تعداد یک هزار و 200 مداح در استان قزوین وجود دارد و همچنین این استان دارای  900 دانش‌آموز مداح نیز است.

این مسؤول با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی در استان قزوین افزود: تعداد 170 مؤسسه قرآنی در این استان احداث شده که این مؤسسات در مرکز استان قزوین و در شهرستان‌ها نیز وجود دارد و همچنین 2 هزار هیأت مذهبی نیز در این استان تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از وجود 118 خانه عالم در این استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد 26 خانه عالم در قزوین، 18 خانه عالم در شهرستان تاکستان، 12 خانه عالم در شهرستان آبیک، 11 خانه عالم در شهرستان البرز، 40 خانه عالم در شهرستان بویین‌زهرا و 14 خانه عالم در شهرستان آوج احداث شده است.

نعمت‌اللهی مطرح کرد: اعتبار لازم برای احداث خانه‌های عالم از اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران بوده است.

وی با اشاره به اهمیت احداث خانه‌های عالم و استقبال مردم جامعه از احداث خانه‌های عالم خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تعداد 200 خانه عالم نیز در مناطق مختلف استان قزوین با توجه به نیاز احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار