کد خبر: ۲۶۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 26 July 2016


کارگاه آموزشی کشوری بازاریابی محصولات تولیدی عشایرروز سه شنبه در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی واقع در منطقه محمدشهر کرج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این گردهمایی سه روزه توسط سازمان امور عشایر در خصوص نحوه ی بازاریابی تولیدات محصولات عشایری با حضور روسا و کارشناسان امور عشایری و روسای ادارات امور تعاونی های استان ها و مدیران عامل اتحادیه های عشایری آغاز شده است.

هدف از این کارگاه آموزشی بررسی و ارایه راهکارهای تولید محصول و عرضه ی آن را به بازارهای محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی و آموزش های لازم برای ورود به این بازار است.

رئیس سازمان امور عشایری ایران در این کارگاه آموزشی گفت: براساس فرصت هایی که در کشور وجود دارد و پیش آمده یکی از محصولاتی که می تواند به عنوان محصول پاک و سالم در عرضه ی بازار مطرح شود تولیدات محصولات عشایری به ویژه تولید مواد پروتئینی و لبنی است.

کرمعلی قندالی افزود: برای ورود به بازار نباید سازمان امور عشایری به صورت مستقیم وارد شود و تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی ها برای همین منظور تشکیل شده اند.

وی با اشاره به ضعف فعالیت های تشکل های عشایری، اظهار داشت: تقریبا 90-80 درصد تشکل ها

پا را فراتر از بازارهای محلی نگذاشته اند در حالیکه در حوزه ی منطقه ای تشکل ها می توانند در کنار هم باشند و هم افزایی داشته باشند و بازار عشایری را کنترل کنند ولی این همدلی در کشور ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حالیکه بیشترین فرهنگ یاریگری در حوزه عشایری وجود دارد، اضافه کرد: این در حالی است که اکنون در کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف اتحادیه هایی تشکیل می شود و با هم کار می کنند ولی در کشور ما که فرهنگ و نژاد یکی است این همدلی وجود ندارد.

قندالی گفت: در کشور ما هنوز فرهنگ اصیل تعامل، حداقل در حوزه عشایری وجود ندارد.

وی افزود: بازاریابی محصولات بایستی در مراحل مختلف قبل از تولید، در حین تولید و پس از تولید انجام شود که یک روش علمی است ولی در کشور ما متاسفانه بیشتر روش بازاریابی پس از تولید انجام می شود در حالیکه در سالیان گذشته که به ظاهر سوادی وجود نداشت ولی تولیدات عشایر به خصوص صنایع دستی و فرش قبل از تولید به فروش می رفت و به قلب کشورهای اروپایی فرستاده می شد.

وی استفاده از این روش ها را هزینه نداست و اظهار داشت: استفاده از این روش های علمی سرمایه گذاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار