رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: این شهرستان در حال حاضر با 25 هزار عضو، رتبه نخست استان را به لحاظ نسبت عضو به جمعیت به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، محمدرضا بدیع‌زادگان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر در سال جدید اظهار کرد: کسب رتبه برتر در زمینه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان در شرایطی است که این آمار با میانگین استانی و سایر شهرستان‌ها اختلاف و فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی سه باب کتابخانه در سال گذشته یادآور شد: از مجموع پنج کتابخانه افتتاح شده در استان، سه باب آن در کاشمر بوده است؛ به طوری که این شهرستان موفق به کسب رتبه برتر استان به لحاظ توسعه میزان و توسعه در کتابخانه‌های عمومی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه در حال حاضر هشت باب کتابخانه در روستاهای این شهرستان آماده و تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی کشاورزی به همت مدیریت جهاد کشاورزی و نیز راه‌اندازی نخستین کتابخانه صالحین در حوزه دفاع مقدس و شهدا از دیگر برنامه‌های انجام شده در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 13 هزار نفر در این شهرستان یک باب کتابخانه وجود دارد، اضافه کرد: کاشمر به لحاظ نسبت تعداد جمعیت به کتابخانه‌های عمومی با جمعیت 157 هزار نفری و 12 باب کتابخانه رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.

بدیع‌زادگان با بیان این‌که کتابخانه‌های مدارس نیز از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فراهم شدن زمینه و شرایط بتوانیم با تجهیز کتابخانه مدارس، زمینه فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش‌آموزان بیش از پیش ارتقاء دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار