مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: مناسبتهای مذهبی موجب ایجاد فضایی شاد و بانشاط و تزریق شادی مشروع و معنوی در جامعه می شود و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مریم بیدخام یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور از روز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام هشتم امام رضا (ع) دهه کرامت نام گذاری شده که برنامه هایی در این روز پیش بینی شده است.

وی افزود: این دهه فرصت مغتنمی برای تقویت فرهنگ و معارف اسلامی است و برنامه های آن می تواند در ایجاد نشاط موثر باشد.

بیدخام تصریح کرد: مسائل فرهنگی دغدغه دستگاههای مختلف است و اسلام دین زیبایی ها و رحمانیت است و باید بتوانیم آن را به نسل جوان نشان دهیم زیرا اگر قشرجوان جلوه های زیبای دین اسلام را بشناسد و جلوه عملی آن را در میان خانواده مشاهده کند، به فرهنگ غربی گرایش نخواهد داشت.

وی در خصوص برنامه های پیشنهادی دفتر امور بانوان در دهه کرامت گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی الگوی ایرانی اسلامی در پوشش مناسب و الگوهای مناسب، راه اندازی بازارچه های فصلی در پارکها، به منظور تسهیل گری و فراهم کردن شرایط مناسب جهت حمایت از زنان توانمند استان، برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش وجوانان، راه اندازی نمایشگاه و آموزش گذر مهارت از برنامه های این دهه است.

بیدخام تصریح کرد: این آموزشها در قالب یک دوره ۵ روزه پیش بینی شده و هدف از اجرای این نمایشگاه هدایت جوانان به سوی اشتغال زایی است چرا که امروزه جوانان بر این باورند که می بایست برای اشتغال فقط تحصیلات دانشگاهی داشته باشند ودر نهایت پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، انتظار جذب در بدنه دولت را دارند ولی هدف ما از برگزاری اینچنین نمایشگاههایی تغییر نگرش آنان است.

وی افزود: امیدواریم این فعالیت ها نتیجه بخش باشد و به ارتقاء فرهنگ جامعه کمک کند.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری قزوین بیان کرد: مسابقه کتابخوانی در قزوین با موضوع حیا از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قزوین گفت: مسابقه "کتابخوانی با موضوع حیا" به مناسبت هفته عفاف و حجاب ویژه کارکنان استانداری، فرمانداریها و بخشداریهای استان برگزار می شود.

وی افزود: علاقمندان در صورت تمایل به شرکت در مسابقه کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب می توانید فایل pdf کتاب (حیاء) را از پایگاه اطلاع رسانی استانداری قزوین از قسمت اطلاعیه و فراخوان دانلود کرده و پس از پاسخگویی به سوالات فرم پاسخگویی را از طریق اتوماسیون به صورت پیام تا هفتم مرداد ماه ارسال کنند.

بیدخام تصریح کرد: به برندگان جوایز نفیسی از سوی دفتر بانوان و خانواده استانداری اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار