تابناک: معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان از سخنرانی صادق زیباکلام و لغو سخنرانی داوود هرمیداس باوند در دانشگاه اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جعفر شانظری با بیان اینکه بر اساس نظر هیئت نظارت دانشگاه اصفهان تنها با سخنرانی صادق زیبا کلام موافقت شده است، اظهار کرد: طبق نظر هیئت نظارت و تصمیمات گرفته شده تنها صادق زیباکلام در دانشگاه به سخنرانی می‌پردازد و هرمیداس باوند سخنرانی نخواهد داشت.

وی افزود: متنی برای تشکل دانشجویی انجمن اسلامی پیروان خط امام (ره) فرستاده شده و در آن ذکر کردیم که جهت تأمین امنیت دانشگاه و حفظ آرامش و رعایت حرمت اشخاص و احترام به کرامت انسانی و با توجه به شرایط موجود تنها با سخنرانی صادق زیباکلام موافقت شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان در مورد لغو سخنرانی داوود هرمیداس باوند ادامه داد: بر اساس موارد و شرایطی که بود، خواستیم ضمن پویایی و فعال بودن تشکل‌ها، آرامش دانشگاه که از اهمیت بسیاری برخوردار است را نیز حفظ کنیم.

شانظری با انتقاد از واژگون نشان دادن صحبت‌های رییس دانشگاه اصفهان در برخی رسانه‌ها، اضافه کرد: سخن هوشنگ طالبی این بود که اگر به فردی طبق نظر هیئت نظارت مجوز داده شود، می‌تواند سخنرانی کند و صحبتی از حزب خاصی در مصاحبه‌اش نیاورده بود.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید در ارسال خبر دقیق باشد نه اینکه بر اساس استنباط خودش خبر را بنویسد.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با تأکید بر ایجاد فضای پر امید و پر نشاط در دانشگاه، خاطرنشان‌کرد: امیدوارم فضای امید و نشاط در دانشگاه همراه با فضای دوستی و همدلی و محیطی برای تبادل فکر و آزاداندیشی باشد، اما همه این موارد در یک فضای آرام صورت گیرد و به اهانت و تنازع نکشد تا زمینه‌ای برای سو استفاده قرار نگیرد.

شانظری افزود: دانشگاه محیطی علمی است که باید در آن رفتار علمی با فرهیختگی توام شود. شان دانشگاه از هر نظر بايد حفظ شود.

به گزارش ايسنا؛ سخنراني صادق زيبا كلام روز شنبه در تالار شريعتي دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار