رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد از رتبه بندی سه هزار و 200 باستانی کار این استان خبر داد .
کد خبر: ۲۶۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 19 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدحسین ارزانش به مناسبت هفته پهلوانی و زورخانه ای  افزود: این باستانی کاران که در رده های مختلف سنی در یزد و مناطق تابعه فعالیت دارند رتبه بندی شدند.
وی ادامه داد: به مناسبت هفته پهلوانی و زور خانه ای در استان برنامه های مختلفی با همکاری باستانی کاران و برخی دستگاه های اجرایی برگزار می شود .
این مسئول از برگزاری ورزش صبحگاهی در روز چهارشنبه 30 تیرماه از ساعت شش صبح در پارک غدیر یزد خبر داد و گفت: به همین مناسبت جشن های مختلف در سطح زورخانه های استان با برنامه های فرهنگی و مذهبی پیش بینی شده است .
وی اظهار داشت: همچینن حضور باستانی کاران در برنامه های مختلف ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل پیشکسوتان باستانی انجام می شود .
رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد گفت: 17 شوال روز نبرد پهلوانی بزرگ جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق توسط شورای فرهنگ عمومی تصویب و به تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده و ابلاغ شده است.
ارزانش گفت: نامگذاری این ایام و تصویب روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در متن تقویم رسمی کشور با هدف پاسداری وترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی است .
وی ابراز امیدواری کرد این مناسبت فرهنگی بتواند بهانه خوبی برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در عرصه ورزش باشد .
هم اکنون استان یزد دارای شش آکادمی باستانی با 170 نفر عضو و همچنین 67 زورخانه است .
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار