از سه ماه پیش در برخی از نانواییهای استان بوشهر ماده ای به نام جوهر قند مشاهده شده است که برای تخمیر بیشتر و سفیدتر شدن رنگ نان مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 22 April 2015
تابناک بوشهر: پودری سفید رنگ با ترکیب گوگردی که در صنایع رنگرزی برای از بین بردن رنگ بازیافت کاغذ باطله و در موارد معدودی هم برای عکاسی استفاده می شود و همه اینها یعنی جوهر قندکاربردی صنعتی دارد و نمی تواند یک افزودنی غذایی محسوب شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: در ماههای گذشته از 70 واحد نانوایی نمونه جوهر قند گرفته شده که 26 مورد آن مثبت بوده است.

دکتر خواجه ئیان با بیان اینکه بازرسان مراکز بهداشت ماهانه واحدهای نانوایی را مورد بازرسی قرار می دهند افزود: درصورت مشاهده جوهر قند و مثبت بودن آزمایش ها با واحدهای متخلف برخورد و نانوایی تعطیل می شود.

وی گفت: واحدهای نانوایی متخلف در کل استان پراکنده هستند و اولین مورد از شهرستان دیر گزارش شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان به این نکته هم اشاره کرد که نمونه برداری جوهر قند تاکنون از 70 واحد نانوایی صورت گرفت و هنوز 582 واحد نانوایی دیگر مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

حسن زاده نایب رئیس اتحادیه صنف نانوایان بوشهر هم ضمن ابراز بی اطلاعی از این موضوع گفت: درصورت مشاهده با نانوایی های متخلف برخورد خواهیم کرد و سهمیه آرد نانوایی قطع خواهد شد.

کارشناسان می گویند: جوهر قند ماده ای سرطان زاست که باعث از بین رفتن پرزهای داخل روده و مانع جذب مواد غذایی مفید در بدن می شود.

منبع؛ جنوب نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار