نخستین مرکز مشاوره تخصصی سطح 2 آبیک افتتاح شد طی مراسمی و با حضور مسؤولان آبیک نخستین مرکز مشاوره درمانی و تخصصی سطح دو این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور علی رحمانی فرماندار آبیک، احمد ابراهیمی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک، حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک و دیگر مسؤولان نخستین مرکز مشاوره درمانی و تخصصی سطح دو این شهرستان صبح امروز با نام تبسم افتتاح شد.

در این مرکز مشاوره که در اداره بهزیستی شهرستان آبیک راه‌اندازی شده، چهار مشاور و روان‌شناس در رشته‌های مختلف روان‌شناختی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مؤسس و مسؤول فنی مرکز مشاوره تخصصی تبسم شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در آبیک گفت: در این مرکز به صورت تخصصی کار روان‌درمانی در زمینه زوج‌درمانی، مشاوره کودک، اختلالات کودکانه، فرزندپروری، اعتیاد، درمان اوتیسم، مهارت‌های زناشویی، مشاوره ازدواج به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

مرجان عربیان افزود: چهار نفر از مشاوران و روان‌شناسان که در مراکز معتبر کشور در دوره‌های تخصصی شرکت کرده‌اند در این مرکز مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: ویزیت مراجعه‌کنندگان بر اساس تعرفه تعریف شده سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: این مرکز صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

مؤسس و مسؤول فنی مرکز مشاوره تخصصی تبسم شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با مراجعه افراد به مرکز مشاوره تخصصی سطح دو، پس از مصاحبه تخصصی و گرفتن شرح حال اگر نیاز باشد تست شخصیت از افراد گرفته شده و مراحل درمان نیز طی این تست صورت می‌گیرد.

عربیان بیان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، خودکشی در جامعه می‎طلبد که اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارتقا یابد.

وی افزود: افرادی که دچار اختلالات روانی هستند علاوه بر دارودرمانی به روان‌درمانی نیاز دارند که در واقع می‌توان گفت روان‌شناس و روانپزشک مکمل کار هم هستند.

این مسؤول ادامه داد: در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف، مرکز مشاوره به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و می‌طلبد مسؤولان شهرستان آبیک همت و مساعدت لازم در تحقق این مهم را داشته باشند.

مؤسس و مسؤول فنی مرکز مشاوره تخصصی تبسم شهرستان آبیک اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و آموزش پیش از ازدواج با همکاری بین‌بخشی ادارات با مرکز مشاوره امکان‌پذیر است.

عربیان خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین، نخست باید صلاحیت سلامت روانی و بلوغ فکری آنان تأیید شود تا بتوان نسبت به برگزاری مشاوره برای زوجین اقدام کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه آموختن مهارت‌های زندگی از دوره نوجوان امری ضروری است و ادارات مربوطه باید گام‌های ارزنده‌ای برای تحقق این امر بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار