کد خبر: ۲۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 18 July 2016


استاندار البرز از ایجاد هلدینگ صادراتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی اظهار داشت: تشکیل هلدینگ و پروتکل صادراتی موجب رونق تجارت خارجی در این استان است.

وی با تحلیلی از وضعیت روند صادرات کالاها به این کشور، موفقیت در تجارت خارجی را مستلزم اشراف به علم اقتصاد دانست و افزود: امروزه در دنیا اقتصاد یک علم محسوب می‌شود و فعالان این عرصه باید به علم اقتصاد که بسیار فراگیر و جهانشمول اشراف داشته باشند و با مطالعه علمی ضمن شناسایی بازار هدف، نسبت به صادرات آن هم با حساسیت کافی ورود پیدا کنند.

طهایی ضرورت رعایت استاندارد کالاهای صادراتی را بار دیگر مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به کیفیت استاندارد کشورهای نقطه هدف که محصولات آن صادر می‌شود باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار البرز تدوین پروتکل مشترک صادراتی در قالب هلدیندگی از شرکت‌های توانمند را استراتژی راهبردی استان در بحث صادرات اعلام کرد و خواستار تشکیل آن شد.

وی کیفی سازی کالاهای صادراتی منطبق با استانداردهای بین‌المللی و شناسنامه مشخص را دو برنامه اصلی این هلدینگ در امر تجارت خارجی اعلام کرد.

استاندار البرز ضمن آسیب‌شناسی از روند بسته‌بندی محصولات استان و تأکید بر ضرورت بازنگری بر شیوه عرضه کالاهای صادراتی در استان گفت: متأسفانه شیوه عرضه کالاهای داخلی در بازار جهانی با شاکله پخش در میادین تره‌بار تفاوتی ندارد و این در حالی است که کالاهای صادراتی ما با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ظرفیت ویژه‌ای است که باید از این پتانسیل در جهت رونق صادرات به نحو احسن منتفع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار