کد خبر: ۲۶۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 18 July 2016


فرماندار فردیس خواستار افزایش تعداد شعب و نیروی انسانی در دادگستری این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا،علی قنبر زمانی روز دوشنبه در آیین معارفه نخستین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس افزود: یکی از انتظارات ما از قوه قضاییه این است تعداد پرونده های ورودی در دادگستری شهرستان فردیس زیاد و زمان رسیدگی به آنها زیاد است باید دستگاه قضایی تعداد شعبات و نیروی انسانی را زیاد کندتا زمان رسیدگی به پرونده کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر دادگستری شهرستان فردیس 13 شعبه دادیاری،سه شعبه اظهار نظر،شش شعبه بازپرسی دارد و در حوزه اجرای احکام از یک دادگاه به 12دادگاه ارتقاء پیدا کرده است.

زمانی گفت: ساماندهی،هدایت و مدیریت رسیدگی به پرونده ها وقت و انرژی زیادی می برد و این اقدام نیازمند مدیریت را می طلبد.

وی افزود: تعامل با مجموعه ادارات استان و شهرستان به وجود آمده و یکی از هنرهای بسیار زیاد قابل تحسین قانونمند عمل می کنند.

فرماندار فردیس گفت: جعفری به عنوان سرپرست دادسرای فردیس با قاطعیتی که درکارداشتند و دستگاههایی نظیر شهرداری،امنیتی،محیط زیست ، اداره کل و ...درخواستهایی داشتند که از طریق دستگاه قضایی پیگیری شد که جا دارد از زحمات این عزیز که با درایت و تعامل منشا خیر برای شهرستان فردیس بودند تشکر می کنم.

وی در خصوص اطلاع رسانی و پیشگیری آسیب های اجتماعی باید کار شود، اظهار کرد: تعداد پرونده ها در شهرستان افزایش یافته جامعه نیاز به آگاهی دارد.

زمانی افزود: قضات و نیروی انسانی ساعتها و پاسی از شب برای رسیدگی به پرونده ها در دادگستری وقت می گذارند.

امام جمعه شهرستان فردیس نیز گفت: پرونده ها در دادگستری زیاد و فرصت رسیدگی کم است همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در قوه قضاییه یک مقدار قاطعیت و سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده ها داده شود.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: مجرمی که نیروی انتظامی دستگیر می کند و حکم آن محارم است اگر برای مجرم حکم مختصری دیده شود فرصتی به هنجارشکنان می دهد.

وی اظهارکرد: چیزی که مردم توقع دارند پرونده ها به سرعت مطلوب در دستگاه قضایی رسیدگی شود و کسی که مرتکب جرمی شده متناسب با آن اگر مجازات اتفاق نیفتد جرات بر قانون شکنی و گناه پیدا می کند.

ایمانی گفت: دادگستری شهرستان فردیس با توجه به کمبود نیروی انسانی دارد و مجتمع قضایی بخش مشکین دشت نمی تواند راه اندازی شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به دشواری و سختی کار در دادگستری فردیس امیدوارم امروز به راه اندازی مجتمع قضایی بخش مشکین دشت اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی از جعفری سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب فردیس که اقدامات موثری را برای پلمب شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم فردیس انجام دادندقدردانی کردند.

جعفری سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به گزارش عملکردی از دادگستری این شهرستان پرداخت و گفت: از اول اردیبهشت ماه سال 93 که از دادگستری کرج مستقل شد اواخر نیمه سال 93 به عنوان سرپرست دادسرای به فردیس آمدم علیرغم اینکه در دادگستری فردیس تلاش زیادی می شد اما بی نظمی حاکم بود و بسیاری از شعبات منحل شده بود.

وی افزود: شعبات دادگستری فردیس بلاتصدی بودند قاضی و پرسنل مستقل شده بود و روزانه ارباب رجوع زیادی داشتیم و توانستیم پرونده هایی که از شعبات سابق مانده رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: مشکل دادگستری فردیس چارت سازمانی بود فقط هفت شعبه دادیاری مصوب داشت به 11 شعبه بازپرسی رسید با جذب دادیار و چارت سازمانی 13 دادیارو 10 بازپرس و در چند روز اخیر 13 شعبه دادیار فعال افزوده شد.

وی یکی از دغدغه های دادگستری فردیس را آمار بالای پرونده بر شمرد و افزود: همکارانم شبانه روز تلاش کردند تا آمار پرونده ها را کنترل کنند اما اکنون فردیس مانند بقیه شهرستانها شده است.

جعفری گفت: اکنون یگر شعبه بلاتصدی در دادگستری فردیس نداریم و تمام شعبات دادگستری فعال و دارای قاضی و پرسنل هستند.

حسن جهانشاهلو نخستین دادستان عمومی وانقلاب شهرستان فردیس نیز گفت: امیدوارم با همکاران قضایی و تعاملی که با دستگاههای شهرستان فردیس خواهیم داشت برنامه های قضایی را پیگیری خواهیم کرد تا کارنامه موفقی را در فردیس داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار