کد خبر: ۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 22 April 2015
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار البرز با بیان اینکه این استان از پر تردد ترین مناطق کشوربه شمارمی رود،گفت: تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی از نیازهای اساسی البرز است.
هیربد معصومی افزود: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها درترددهای شهری استان تنها 10 درصد است که باید آن را به حداقل 25 درصد رساند.
وی راه اندازی خطوط اتوبوس' بی. ار .تی' در مسیرهای پر تردد را از جمله طرحهای مورد توجه در استانداری البرز برشمرد و ادامه داد: دراین زمینه راه اندازی شش ایستگاه خط اتوبوسرانی در مسیرهای پرتردد کرج در اولویت قرار دارد.
معاون استاندار البرزهمچنین به نقش موثر قطار شهری در کاهش ترافیک اشاره کرد و افزود: نزدیک به 9 سال است که شاهد فعالیت های عمرانی قطار شهری در این استان هستیم که درسال جاری باید این فعالیتها با اجرایی شدن و تلاش هرچه بیشتر برای مردم ملموس شود.
معصومی گفت: شش خط قطار شهری برای کلانشهر کرج تصویب شده که بخشی از خط دو مترو کرج در حال تکمیل است.
وی اضافه کرد: کلانشهر کرج امکانات بالقوه خوبی دارد که با آن می شود نه تنها کرج را ساخت بلکه به طرح های ملی درکشور نیز برای ساخت کمک کرد.
معاون استاندارالبرز خاطرنشان کرد: در تکمیل پروژه قطار شهری کرج تأمین 50 درصد سرمایه به عهده دولت و مابقی تعهد شهرداری کرج بوده که دولت چهارهزارو60 میلیارد ریال تعهد خود را انجام داده است.
معصومی با اعلام اینکه در دولت تدبیرو امید به دنبال طرحهای ویژه برای حمل و نقل استان البرز هستیم ادامه داد: این استان پرتردد به واسطه قرار گرفتن در مسیر و شاهراه ارتباطی کشور شاهد حجم بالایی از خودروهای عبوری است که ریه های تنفسی آن را از بین برده اند.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: اگرچه کمی برای حل این مساله دیرشده ولی امیدواریم با اجرای طرح های عمرانی متروشهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بتوانیم درجهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک گام برداریم .
سالانه بین 60 تا 90 میلیون دستگاه خودرو از بزرگراه های استان البرز عبور می کنند و مسیرهای استان در واقع راه های ملی محسوب می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار