فرماندار شهرستان تهران گفت: پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در سطح پایتخت وجود دارد که بر اساس برنامه ساماندهی خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 17 July 2016
عیسی فرهادی روز یکشنبه در پایان نشست وضعیت حمل پسماندهای ساختمانی شهرتهران و ساماندهی آن به خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست مقرر شد وضعیت این تعداد کامیون که درسطح مناطق 22 گانه شهرتهران فعال هستند با تشکیل جلسه ای به صورت اصولی بررسی شود.

فرماندار تهران تصریح کرد: این جلسه تا دوهفته آینده به منظور شرح وظایف دستگاه های متولی و نیز بخش های قانونی در زمینه ساماندهی کامیون داران و پیمانکاران کامیون های ویژه حمل نخاله های ساختمانی تشکیل و تصمیمات لازم گرفته می شود.

وی گفت: در این نشست همچنین به مسائل و مشکلات کامیون داران و ساماندهی آنها در خصوص وضعیت اضافه بار نخاله های ساختمانی تصمیم گیری شود.

فرهادی افزود: این اضافه بار با توجه به ظرفیت آسفالت شهری و توان استاندارد فنی کامیون ها از جمله ترمزها که موجب بروز خطراتی در سطح تردد خیابان ها آن هم به هنگام شب خواهد بود خلاف موارد قانونی است.

فرماندار تهران گفت: کامیون داران و پیمانکاران که رعایت حد تناژ استاندارد حمل نخاله های ساختمانی را نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در این نشست مقرر شد به پیشنهاد نیروی انتظامی، باسکول هایی برای تعیین وزن کامیون ها در مبادی خروجی شهر تهران ایجاد شود.

فرماندار تهران گفت: سازمان محیط زیست در مورد نحوه دفن پسماندهای ساختمانی نظارت کافی و لازم را داشته باشد.

فرهادی افزود: مقررشد رتبه بندی پیمانکاران ازطریق مدیریت پسماند شهرداری تهران و اتحادیه صنفی ذیربط اقدام و در نشست دو هفته آینده در گزارشی اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه تخلیه نخاله در کنار بزرگراه ها، ورودی و خروجی شهر تهران مشکلات زیادی ازجمله موجب بروز تصادفات و حتی مرگ و میر افراد شده گفت: با ساماندهی وضعیت حمل نخاله های ساختمانیو پیمارانکاران، بسیاری از این مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد. 

در نشست امروز نمایندگان دستگاههایی چون نیروی انتظامی، قضایی، مدیریت پسماند شهرداری تهران، حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی ، صنعت و معدن و اتحادیه های ذی ربط حضور داشتند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار