استاندارالبرز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:
استاندار البرز با تأکید بر لزوم توجه به استاندارد کشور مقصد در امر صادرات گفت: امروز شرایطی فراهم شده تا جمهوری اسلامی بتواند خلاء کالای بازار روسیه را پر کند.
کد خبر: ۲۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 16 July 2016
سیدحمیدطهائی صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی البرز به روسیه گفت: در جریان این سفر جای خالی ترکیه دراقتصاد روسیه و جریان دیدارهایی که انجام شد مشخص بود،یکی از مذاکرات پر کردن خلاء کالاهای بازار روسیه توسط جمهوری اسلامی بشمار می رفت که باید در رآس برنامه ریزی های اقتصادی و صادراتی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز بالای 3 هزار نفر از سفارت درخواست صدور ویزای تجاری به روسیه داشته اند، گفت: قطع به یقین آمار تجار کشور ما فراتر از این رقم است، اما سئوالی که مطرح می شود آنکه به واقع کلیه این تجار با رویکرد رونق داخلی نسبت به صادرات اهتمام می ورزند یا پای منافع شخصی در میان است؟
استاندار البرز همچنین توجه به استانداردهای بین المللی صادرات بازار مقصد را یکی از نکات مهم و کلیدی در تجارت خارجی دانست و تصریح کرد: گاهی در مراودات بین المللی در برخی موارد استانداردهای صادراتی رعایت نشده و صادرکننده به نام کالاهای ایرانی لطمه وارد کرده است. در این زمینه تأکید بر این است که در سازمانها و ارگان ها با سخت گیری جدی کالای باکیفت از مرزهای ما خارج شود.
وی افزود: این موضوع به ویژه در گمرک و سازمان های صدور مجوز  به جد مورد توجه قرار گیرد.
استاندار البرز همچنین ورود دستگاه دولتی استان به جریان سفر هیات های خارجی را نیز یکی از برنامه های استانداری اعلام کرد که با مشارکت اتاق بازرگانی و سایر دستگاه ها می تواند نتایج مطلوب تری به همراه داشته باشد.
طهائی در ادامه برگزاری همایش مشترک جمهوری اسلامی و استان ایوانوا در استان البرز را بستر مناسبی برای گسترش همکاری های مشترک و معرفی ظرفیت های البرز برشمرد .
وی افزود: بسیاری از نکات طرح شده باید در کارگروه توسعه صادرات مسائل مطرح و نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.
بنامولایی نیز در ابتدای این نشست، ضمن قدردانی از تلاش های استاندار در حمایت از بخش خصوصی گفت:باید در بحث اقصاد مقاومتی کار را به مردم سپرد، انتظار می رود در حوزه اقتصاد مقاومتی به جای ارائه گزارش کار به سمت راهکارهای عملیاتی حرکت کنیم.
تسهیل در صدور مجوز از جمله تاکیدات رئیس اتاق بازرگانی البرز بود. بنامولایی تآکید کرد: کاهش فرایندهای صدور مجوزدر سازمانها یکی مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد.
در ادامه این شورا، گزارش سفر هیات اقتصادی البرز به روسیه توسط مدیرکل صنعت،معدن و تجارت تشریح شد.
ایرج موفق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بزودی شاهد راه اندازی پایانه صادراتی در استان خواهیم بود.موفق همچنین از سفر هیات روسی به استان البرز در شهریورماه سالجاری خبر داد.
استاندار البرز بعد از جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، دیداری مشترک با هیات تجاری اعزامی به روسیه داشت و فرصت های تجاری و اقتصادی بین البرز و مسکو با طرح دیدگاه های تجار و صاحبنظران بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار