امام جمعه تبریز در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز:
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به موضوع حقوق های نجومی افزود، متأسفانه برخی از مسئولین دولتی و غیر دولتی به خوی اشرافی گری و فسادهای ناشی از آن گرفتار شده اند و این امر نه‌تنها سیاستمداران را فاسد بلکه جامعه را گرفتار فساد می‌کند.
کد خبر: ۲۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 15 July 2016
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به موضوع حقوق های نجومی افزود، متأسفانه خوی اشرافی گری و فسادهای ناشی از آن برخی مسئولان دولتی و غیردولتی را گرفتار خودکرده و این امر نه‌تنها سیاستمداران را فاسد بلکه جامعه را گرفتار فساد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید حکومت حضرت علی (ع) را مد نظر قرار داده و از تصمیمات و اقدامات آن بزرگوار در اداره کشور استفاده کنیم، ثبات انقلاب اسلامی ایران در گرو رعایت عدالت اجتماعی، از بین بردن تبعیض و کاهش اختلاف طبقاتی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان در ادامه با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.

وی با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 91 و 93 قانون اساسی شورای نگهبان تاسیس شده است و معمولا در اکثر کشورهایی که دموکراسی در آنجا حاکم است، تشکیلاتی برای بررسی قوانین تصویب شده در مجلس و نظارت بر انتخابات وجود دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شورای نگهبان سه وظیفه اصلی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: بررسی مصوبه های مجلس و تطابق آن با شرع مقدس، جلوگیری از مغایرت تصمیمات مجلس با قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت نامزدها بر عهده شورای نگهبان می باشد.

آیت‌الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشستی ضد ایرانی در فرانسه با حضور منافقین با حمایت رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود به دنبال جلوگیری از اشاعه نفوذ ایران درصدد جلوگیری از هم‌پیمان شدن کشورهای آفریقایی با ایران بوده و همین امر نیز نشان از خصومت آنان با ما دارد.

وی افزود: استفاده از گروهک تروریستی منافقین ورشکسته که نه صلابت و قدرت دارند خصومت ر‌ژیم آل سعود با ایران را بر همگان روشن می‌کند، اما این امر از روی استیصال عربستان است.

خطیب جمعه تبریز بابیان اینکه داعشی‌ها بلای جان غربی‌ها شده‌اند، اظهار داشت: عربستان منافقین را پناه داده و اظهار محبت می‌کند بداند که قطعاً به ریسمان پوسیده چنگ زده و نمی‌تواند به ایران ضرر بزند و آرزوی براندازی و تضعیف ایران اسلامی را به فضل الهی به گور خواهد برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار