سخنگوی شرکت آبفای استان قزوین شایعه قطعی ۱۰ ساعته آب شرب قزوین در روز جمعه ۲۵ تیرماه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۶۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 14 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ مجید برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: قطعی 10 ساعته آب شرب قزوین در روز جمعه 25 تیرماه شایعه بوده و این موضوع به‌هیچ وجه صحت ندارد.

وی بیان کرد: فردا جمعه در هیچ منطقه‌ای از استان قطعی و یا حتی افت‌فشار آب نیز نخواهیم داشت و شهروندان نباید به اینگونه شایعات توجه کنند.

سخنگوی شرکت آبفای استان قزوین با تاکید بر عدم توجه به شایعات گفت: در صورتی که قطعی آب قابل پیش‌بینی باشد، این امر از طریق رسانه‌ها و به طور رسمی به شهروندان اعلام خواهد شد.

گفتنی‌ست تامین آب شرب قزوین با توجه به کمبود بارش‌ها با مشکلاتی مواجه بوده که به همین منظور چند جلسه اضطراری بحران آب شرب با حضور مسئولان و مدیران مربوط تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وضعیت تامین آب شرب در مهرگان و محمدیه بحرانی است

تامین آب شرب در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان بحرانی‌تر از سایر مناطق  استان بوده به طوری که رضا عسگری فرماندار البرز در آخرین جلسه اضطراری بحران آب، جیره‌بندی آب را تنها راهکار برشمرد و گفت: اگر روند کمبود آب شرب به همین منوال پیش رود، چاره‌ای جز جیره‌بندی آب نداریم چرا که صرفه‌جویی دیگر کارساز نیست؛ اوضاع بحرانی است.

وی  میزان ذخیره آب مخازن شهری را تنها یک پنجم ظرفیت اعلام کرد.

فرماندار البرز در جلسه اضطراری با انتقاد از اینکه چرا تاکنون کاری در این زمینه صورت نگرفته است عنوان کرد: بحث تأمین آب شرب باید از سال‌های گذشته آغاز می‌شد تا با این بحران روبه‌رو نمی‌شدیم؛ نباید نگاه ما اینگونه باشد که معضل به مرحله بحران برسد و بعد اقدامات صورت گیرد؛ بنابراین موضوع رفع بحران آب باید با سرعت هرچه تمام‌تر دنبال و برطرف شود

افزایش 38 درصدی مصرف آب شهروندان قزوینی نگران‌کننده است

رضا گروسی مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ضمن تکذیب شایعه قطعی آب شرب در روز جمعه 25 تیرماه اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و افزایش دمای هوا افت فشار آب امری طبیعی بوده به طوری که حتی در فصل زمستان نیز امکان افت فشار آب وجود دارد اما قطعی آب در روز جمعه صحت ندارد.

وی بیان کرد: براساس آمارهای به‌دست آمده میزان مصرف آب شرب شهروندان 38 درصد افزایش یافته که این میزان مصرف آب سرعت استفاده از ذخایر آبی سدها را نیز بالا برده و نگران‌کننده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را امری مهم برشمرده و از شهروندان توجه و اهتمام ویژه نسبت به این موضوع را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار