عملیات 125 برای مهار آتش در محوطه شرکت هفت الماس مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش‌سوزی گسترده ضایعات در محوطه شرکت هفت الماس بدون بروز خسارت جانی با تلاش آتش‌نشانان پیش از گسترش و سرایت به اطراف مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۲۵۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، ابوالفضل ذوالقدر اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده ضایعات در محوطه شرکت هفت الماس بدون بروز خسارت جانی با تلاش آتش‌نشانان پیش از گسترش و سرایت به اطراف مهار و خاموش شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قزوین به سرعت نیروهای عملیاتی سه ایستگاه آتش‌نشانی یک، دو و هفت قزوین، آتش‌نشانی الوند، شهر محمدیه و شهر صنعتی را به همراه چند دستگاه خودرو سنگین، لودر و تانکر آبرسان در ساعت 15 و 42 دقیقه روز دوشنبه بیست و یکم تیرماه به لاین شمالی اتوبان تهران مقابل شهر محمدیه رهسپار کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: محل حریق در فضای روباز دپوی ضایعات شرکت به مساحت بیش از دو هزار متر مربع بوده است که مواد قابل اشتعال و ضایعات نگهداری شده در این قسمت به صورت گسترده طعمه حریق گشته بود.

ذوالقدر با اعلام اینکه هنگام رسیدن آتش‌نشانان قزوین نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی محمدیه، الوند و شهر صنعتی در محل حادثه حضور داشتند، تصریح کرد: به علت نزدیکی محل حریق با سوله‌های شرکت و جلوگیری از سرایت حریق به سایر قسمت‌ها آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل با استفاده از تجهیزات مخصوص و لوله‌های آبرسانی از چند سمت خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و مشغول مهار و فرونشاندن آتش‌سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه دود ناشی از این آتش‌سوزی از فواصل دور کاملاً قابل رویت بود، تصریح کرد: آتش‌نشانان با تلاش فراوان این آتش‌سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از سرایت آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری به عمل آوردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها یکی از آتش‌نشانان هنگام عملیات دچار دودگرفتگی جزئی شد که با حضور امدادگران اورژانس به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفت.

شایان ذکر است، در این عملیات هماهنگی خوب آتش‌نشانی‌های محمدیه، قزوین، الوند، شهر صنعتی و نیروهای HSE کارخانه هفت الماس کاملاً مشهود بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار