شهردار شیراز با بیان اینکه شکوفایی مناطق کمتر برخوردار در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: در سال گذشته 85 میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌ها و برنامه‌ها در منطقه هفت شده؛ در صورتی‌ که این منطقه 20 میلیارد تومان درآمد داشته است.
کد خبر: ۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 21 April 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهر، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در جمع یاوران شورای منطقه هفت شیراز، تنها بخشی از رونق را مربوط به آسفالت معابر و ارائه خدمات دانست و اظهار داشت: رونق اصلی به‌ویژه در این منطقه باید در اهمیت به موضوع سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و گردش مالی باشد.

وی با تأکید بر این نکته که با فراهم کردن زیرساخت‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها، فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی و ... به دنبال ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران هستیم، خاطرنشان کرد: منطقه هفت با داشتن آثار تاریخی متعدد یک منطقه ویژه است و در واقع شیراز کهن در ابتدا از این نقطه شروع به گسترش کرده که از این‌رو ضروری است با در نظر گرفتن پتانسیل ویژه در مباحث گردشگری، به توسعه‌ آن توجه کرد.

پاک‌فطرت، پیگیری، اجرا و اتمام پروژه‌های امتداد بلوار تخت جمشید، ساخت بلوار مولوی، تکمیل تقاطع سه‌سطحی تخت جمشید _ سرداران، فاز دوم بوستان نماز، فاز دوم بوستان شهروند، لوله‌گذاری آب‌های سطحی، محرومیت‌زدایی، پیشگیری از زمین‌خواری و رونق به محله را اساسی‌ترین فعالیت شهرداری در منطقه هفت عنوان کرد و افزود: همراهی تک‌تک شهروندان مهم‌ترین موضوع در انجام این طرح‌ها است که با همکاری و همفکری یاوران شورا محقق خواهد شد.

وی همچنین به پروژه بزرگ مشارکتی شهید دوران در خیابان شهید دوران (بریجستون) اشاره کرد و افزود: با تعریف این پروژه در این منطقه شرایط بسیار مناسبی به وجود خواهد آمد.

شهردار شیراز این پروژه را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر شیراز که با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد عنوان کرد و ادامه داد: پروژه دیگر سرمایه‌گذاری در این منطقه مجتمع پروین اعتصامی است که اعتبار آن از منابع اوراق مشارکت تأمین‌شده و در خیابان پروین اعتصامی در مراحل نهایی اجرا قرار دارد.

پاک‌فطرت کاهش متخلفانه ساخت‌ و سازها، پیشگیری از زمین‌خواری و سوءاستفاده افراد در این زمینه را از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری برشمرد و گفت: شهرسازی صحیح بدین معنا است که با استفاده از دیدگاه‌های شهروندان و تفکر علمی موضوعات، توسعه شهر را به سمت ارتقا پیش ببریم.

وی تأکید کرد: در تهیه طرح‌های مختلف در محدوده‌، حریم، طرح‌های هادی، طرح‌های کوچک و بزرگ و جزئی و کلی باید از نظرات مردم استفاده کرد؛ همان‌گونه که این مهم امری مرسوم و عرفی در میانملل پیشرفته دنیا است.

شهردار شیراز با تأکید بر این موضوع که تدوین و تهیه طرح‌های شهری در اتاق‌های دربسته صورت نگیرد، گفت: معتقدم باید روزانه شاهد برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور گروه‌های مختلف مردمی باشیم؛ جلساتی که با دریافت نظرات شهروندان درباره طرح‌های مختلف شهری برگزار شود.

پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه هفت ‌در تعامل با یاوران شورا چارچوب تعیین‌شده را اجرایی کند، گفت: مباحث گردشگری از باغ دلگشا تا شمال دریاچه مهارلو و احیا ارتفاعات از مهم‌ترین اولویت‌های این منطقه است.

وی بر معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌ها و جاذبه‌های این منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: معاونت اقتصادی شهرداری باید توجه ویژه‌ای به این منطقه داشتهو با ورود سرمایه‌گذاران زمینه رونق اقتصادی آن را فراهم کند.

شهردار شیراز گفت: با کمک بخش خصوصی آماده رونق مسائل اقتصادی در این منطقه و دیگر نقاط شیراز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار