کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امنیت فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز است.
کد خبر: ۲۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 13 July 2016
کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امنیت فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز است.

به گزارش ایسنا، حسن عبادی در نخستین جلسه ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری که با هدف بررسی معضلات و مشکلات حوزه بازی های رایانه ای در محل فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: امنیت امروزه صرفا رسیدگی به قتل و دعوا و جرائم نیست، واژه ای است که حیطه وسیع تری را در برمی گیرد و شامل امنیت فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز است که با تهاجم فرهنگی دشمن نیاز به پرداختن جدی به امر فرهنگ در جامعه احساس می شود. 

وی ادامه داد: برخورد با مراکز غیرمجاز توزیع آثار فرهنگی و هنری و معرفی بازی های مجاز از غیرمجاز برخی از اهداف و برنامه های ستاد مایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری است.

وی افزود: رواج بازی های رایانه ای توجه و حساسیت بیشتر خانواده ها و مسئولان را به عنوان مساله ای که اهداف بزرگ سیاسی و فرهنگی دشمن  پشت آن نهفته است را می طلبد.

کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری ارشاد همدان تصریح کرد: کشورهای غربی با تولید این بازی ها، برنامه ریزی شده و به طور نامحسوس جوامع دیگر را تحت آموزش فرهنگ خود قرار می دهند و در بحث دین ستیزی و القای ابرقدرت بودن آمریکا و تاثیر مخرب بازی های رایانه ای در تغییر سبک زندگی و رفتار افراد به ویژه نوجوانان و جوانان حساب شده عمل می کنند به طوریکه محور اصلی برنامه ها و فعالیت های دشمنان جایگزین کردن فرهنگ غرب به جای فرهنگ ناب اسلامی  است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید درصدد پیشگیری در زمینه معضلات فرهنگی باشند چرا که پیشگیری کم هزینه تر از برخورد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن نیز گفت: هدف از تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری ایجاد نظام کنترلی و سالم سازی توزیع آثار فرهنگی و هنری است.

علی سیف یار اظهار کرد: محدوده و حوزه این ستاد شامل کتاب، مد لباس، نشریات و ... است و رسیدگی به این امور از وظایف ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری به شمار می آید.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و هنری برعهده اداره ارشاد بوده که به تازگی به اتاق اصناف واگذار شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن با توجه به سبقه فرهنگی و عالم خیز بودن کمتر مورد هجمه و تهاجمات فرهنگی دشمنان است، خاطرنشان کرد: با این وجود نیاز به توجه و صیانت از فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

رئیس اداره ارشاد شهرستان رزن با بیان اینکه در این شهرستان 7 انجمن فرهنگی و هنری، یک مؤسسه قرآنی و یک مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در حال فعالیت است، یادآور شد: دو آموزشگاه آزاد هنری نقاشی، 3 کانون آگهی و تبلیغاتی، 24 فروشگاه عرضه محصولات، 3 چاپخانه دیجیتال، یک چاپ افست، 15 مرکز بازی کامپیوتری، یک دکه مطبوعاتی، 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 2 گروه نمایش ثبت شده کشوری از جمله مراکز دارای مجوز از سوی ارشاد هستند که در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار