سخنگوي دولت نحوه مقابله دولت با فيش هاي حقوقي نجومي را تشريح داد.
کد خبر: ۲۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 12 July 2016
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاري شبستان، محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت صبح امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران به فيش هاي حقوقي نجومي اشاره كرد و گفت: دولت براي مقابله با اين فيش ها تاكنون با موافقت با استعفاها و عزل كردن مديران متخلف همچنين به همكاري با قوه قضاييه و سازمان بازرسي در اين خصوص پرداخته است.
 
وی افزود: در این رابطه دولت با استعفا و عزل ۱۳ مدیر گیرنده حقوق های نجومی موافقت کرد.
 
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين مصوباتي در شوراي حقوقي و دستمزد و اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري داشته ايم و دولت هيچگاه اجازه نخواهد داد پرداخت هاي غير متعارف ادامه يابد.
 
وي در ادامه گفت: خريد تضميني گندم در حال انجام است و در سال ٩٤ ، ١١ ميليون و ٥٢٢ هزار تن گندم توليد شد و دولت تا ٢١ تيرماه ٦ ميليون و ٥٨٣ هزار تن گندم به ارزش ٨ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان از توليدكنندگان خريداري كرده است.
 
وي همچنين از توليد ١٤٧ ميليارد تومان چاي ايراني خبرداد و افزود: اين ميزان در بهار ٩٥ نسبت به سال گذشته ٤١ درصد رشد داشته است.
 
نوبخت تاكيد كرد: با توجه به چالش هاي موجود در بخش صنعت اما شاهد رشد قابل توجهي در بخش كشاورزي كشور هستيم.
 
 
 
وی با اشاره به حرکت جدید دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری گفت: تاکنون 57 هزار و 612 خودرو برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند.

 

وی درخصوص انتقاد شهردار تهران در روز گذشته مبنی بر دولت تاکنون یک اتوبوس به شهرداری نداده گفت: نوسازی حمل و نقل شهری و برون شهری از نوسازی تاکسی اغاز شده و به بخش اتوبوسها هم خواهد رسید و این جدا از ان میزان اعتباری است که ما سالانه به شهرداریها کمک می کنیم.

 

سخنگوی دولت در ادامه راجع به ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد اعلام کرد: تاکنون 29 هزار و 599 واحد تولیدی برای دریافت این تسهیلات در استانها ثبت نام کرده‌اند که 6 هزار و 940 واحد به بانکها معرفی شده اند.

 

وی ادامه داد: در کشور 7 هزار و 500 واحد تولیدی راکد وجود دارد که 130 تا 150 هزار فرصت شغلی مازاد در صورت فعال شدن این واحدها ایجاد خواهد شد.

 

سخنگوی دولت همچنین راجع به اعتبارات عمرانی تخصیص یافته اعلام کرد: اعتبارات بر روی طرحهایی متمرکز می شود که تا پایان سال می تواند بهره برداری شوندکه در سه ماهه اول امسال 6 هزار و 216 میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی تخصیص یافته است.

 

نوبخت در ادامه از پرداخت 4 هزار و 200 میلیارد تومان برای اصلاح نظام پرداختی کشور خبر داد و گفت: این اقدام برای ایجاد رضایت بین کارمندان و کارکنان دولت با وجود 12 درصد تورم انجام شده است.

 

سخنگوی دولت در ادامه راجع به اظهارات روز گذشته وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر اینکه انتشار فیش های حقوقی نجومی در سراسر دنیا رواج دارد و دلیلی ندارد این همه بازخورد در کشور داشته باشد گفت: موضع رسمی دولت درخصوص فیشهای حقوقی قبلاً اعلام شده و نگاههای دیگر نظرات شخصی است دولت نسبت به این پدیده حساس و مسئولانه وارد عمل شده و اقداماتی را در چند مرحله انجام داده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که دریافت فیشهای حقوقی نجومی متاسفانه براساس مقررات و قانون بوده است اعلام کرد: دولت تاکنون 13 مدیر را در این باره عزل کرده یا با استعفایشان موافقت کرده است و همچنین اصلاحاتی در قانون مدیریت خدمات کشوری انجام داده و ان را تحت یک لایحه به مجلس تقدیم کرده است.

 

چرا بانکها به بخش تولید تسهیلات نمی‌دهند

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه به انتقادی که از نظام بانکی مبنی بر ارایه نکردن تسهیلات به واحدهای تولیدی می شود اشاره کرد و افزود: دلیل این امر این است که بخش قابل توجهی از بانکها توانایی این کار را ندارند و همچنین صورت های مالی بانکهای ما برای بانکهای خارجی نگران کننده است که باید این صورتهای مالی اصلاح شود.

 

نوبخت تاکید کرد: دولت نیز برای کمک رساندن به بانکها در این زمینه تلاش می کند ابتدا بدهی خود را به نظام بانکی تسویه کرده و سپس به افزایش سرمایه بانکها کمک کند.

 

وی راجع به راه اندازی سایت اعلام فیش های حقوقی نیز گفت: دولت در این زمینه فکر می کند و تصمیم گیری خواهد داشت.

 

دولت حامیان منافقین را محکوم می‌کند

 

نوبخت در ادامه این نشست خبری در واکنش به اقدام فرانسه در ارایه مجوز به گروهک تروریستی منافقین به منظور برگزاری جلسه گفت: وزارت خارجه ما نسبت به این رخداد سیاسی موضع گیری نموده و اینکه بعضی ها به یک گروه تروریستی منفور مانند منافقین را نام برده اند و سعی دارند این جسد مرده را با تنفس مصنوعی زنده کنند نشان از ضعف و ناتوانی انهاست.

 

وی تاکید کرد: به خصوص اینکه برخی از مقامات امنیتی سعودی رویکرد ارتجاعی خود را نشان داده اند و بازگشت به چنین گروه تروریستی را که جایگاهی در ایران ندارد و دستشان به خون مردم ایران اغشته است را نشان دادند و این همان پناه بردن به مرحوم است که ان مقام سعودی گفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با این گروهک نفاق همواره برخورد داشته و هر کس بخواهد نسبت به انها اقدامات مثبتی انجام دهد را قویاً محکوم می کند و دیدید که صدام در جهت حمایت از این گروه تروریستی به چه روزی دچار شد و هر کشوری از این گروه حمایت کند دچار چنین مشکلی خواهد شد.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: هر کشور اروپایی و منطقه ای بخواهد از تروریسم دفاع کند به خصوص این گروه تروریستی بی آبرو محکوم است.

 

سخنگوی دولت در واکنش به رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه دبیرکل سازمان ملل درخصوص برجام توطئه انجام داده بود گفت: این مساله در حال بررسی و هیئت ویژه نظارت بر اجرای برجام در شورای امنیت این مسایل را محکوم می کند و هر اقدام برخلاف برجام را مورد واکنش قرار خواهد داد.

 

وی در مورد انتقادات صورت گرفته به شورای اطلاع رسانی دولت نیز گفت: این شورا فعال است و تلاش می کند که اطلاع رسانی ها را به موقع انجام دهد تا از برخی چالشها جلوگیری شود.

 

ایران امیدوار به تغییر رویکرد FATF است

 

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با وجود تضاد اصول جمهوری اسلامی ایران و رویکرد FATF مذاکره در این خصوص چه فایده ای دارد گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است و ما برای احقاق حقوق خود از هر فرصتی استفاده می کنیم و از درشت گویی و مذاکره نکردن فاصله خواهیم گرفت و امیدواریم که اگر قرار است توافقی در این زمینه خاص صورت بگیرد با تغییر موضع غیرعقلانی و غیرمنصفانه طرف مقابل همراه باشد.

 

طرح 60 نماینده برای استیضاح وزیر کار

 

نوبخت در واکنش به طرح 60 نماینده به منظور استیضاح وزیر کار گفت: این حق نمایندگان است اگر این اتفاق بیفتد دولت هم از وزرای خود دفاع می کند و فرصت مناسبی پیش می اید که وزیر خدمات خود را تبیین کند.

 

دولت از اتاق فکر علیه خودش اطلاع کامل دارد

 

دولت در مورد تشکیل اتاق فکر علیه خودش گفت: ما نسبت به منتقدین خود اقدامات اطلاعات امنیتی انجام نمی دهیم و دولت ضمن اطلاع کامل خودش از این اتاق فکر خودش را را مقید نمی داند که با انها برخورد داشته باشد و ما ترجیح می دهیم وقتمان را صرف خدمت رسانی کنیم.

 

نوبخت در مورد مصوبه کنگره امریکا درخصوص بوئینگ گفت: این مصوبه هنوز مراحل قانونی را طی نکرده و اگر برخلاف برجام باشد با ان مقابله می کنیم ما البته تنها منبعمان برای نوسازی ناوگان هوایی بوئینگ نیست و با ایرباس هم مذاکره کرده‌ایم و تلاش می کنیم نوسازی ناوگان هوایی را از کانالهای مختلف پیگیری کنیم.

به جای تکرار روش بگم بگم مستندات را به قوه قضاییه ارایه دهیم

 سخنگوی دولت یازدهم در پایان این نشست خبری راجع به اتهامات وارد شده به برادر رئیس جمهور گفت: من معتقدم هر کسی هر چیزی دارد باید ان را به صورت مستند به قوه قضاییه ارایه دهد و به تکرار روش بگم بگم ادامه ندهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار