کد خبر: ۲۵۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 11 July 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهشهر گفت: بلوار خیابان امام بهشهر در سال 1383 احداث شد و پس از 12 سال به منظور کاهش بار ترافیکی در تیرماه امسال جمع آوری شد.

عطا بویه اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده در کمیته فنی و شورای ترافیک برای سازماندهی ترافیک شهرستان بهشهر؛ نتیجه آن شد که وجود بلوار در خیابان امام در اکثر اوقات موجب گره ترافیکی بسیار سنگینی می شود به همین منظور جمع آوری بلوار در دستور کار قرار گرفت و این طرح در چند فاز انجام شد که در حال حاضر بار ترافیکی بسیار روان شده است.

وی با بیان اینکه بلوار خیابان امام بهشهر در سال 1383 احداث شد و پس از 12 سال در تیرماه امسال جمع آوری شد، افزود: خط کشی در خیابان امام و نصب چراغ فرماندهی در چهار راه امام به منظور رعایت حق تقدم تا کنون انجام شده و نصب سرعت کار به منظور جلوگیری از سرعت بالای خودروها در دستور کار قرار دارد.

بویه خاطرنشان کرد: خیابان امام در مرکز شهر واقع شده و به دلیل وجود اکثر بانک ها، پاساژها و مراکز خرید، مجتمع های تجاری، بیمارستان امام و داروخانه ها از خیابان های اصلی و مهم شهرستان بهشهر محسوب می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهشهر با بیان اینکه وجود بلوار در خیابان امام و ایجاد ترافیک مشکلات زیادی برای خودروهای امدادی به وجود آورده بود، عنوان کرد: مشکلاتی مانند کندی عبور و مرور آمبولانس ها برای انتقال بیماران و حادثه دیدگان رانندگی به بیمارستان امام و نیز کندی عبور ماشین آتش نشانی به منظور اطفای حریق وجود داشت که با برداشته شدن این بلوار علاوه بر موارد ذکر شده کمک شایانی به سهولت در برقراری امنیت کرده است.

بویه خاطرنشان کرد: وجود بار ترافیکی سنگین در خیابان امام موجب کاهش در جذب گردشگر به این شهرستان می شد و از طرفی شهروندان برای خرید و انجام امورات روزمره دچار مشکل می شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی در شیفت های صبح و عصر در ساعات پیک ترافیک در خیابان امام حضور دارند، تاکید کرد: در ابتدا بحث آموزش اصول رانندگی صحیح در دستور کار راهنمایی و رانندگی قرار دارد و سپس به رانندگان تذکر و در صورت تخطی و عدم رعایت قوانین مجبور به اعمال قانون می شویم که به همین منظور از شهروندان تقاضای کمال همکاری را داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهشهر اظهار کرد: در ماه اخیر اقدام به جمع آوری بارفروشان حاشیه راه ها در سطح شهرستان کردیم زیرا با توقف وسایل نقلیه برای خرید؛ در بسیاری از موارد تخلف پارک دوبل و سوبل و نیز گره ترافیکی ایجاد می شد و حتی چندین مورد تصادفات مرگ بار صورت گرفت که به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات و گره ترافیکی با مصوبه شورای ترافیک این بارفروشان به منطقه ای در خارج از شهر در باند کندرو انتقال یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد کاهش در تصادفات خسارتی، 200 درصد کاهش در تصادفات جرحی و 100 درصد کاهش در تصادفات فوتی در شهرستان بهشهر صورت گرفت.

بویه با اعلام اینکه چراغ راهنمایی چهار راه آزادی به زودی هوشمند می شود، تصریح کرد: زیرساخت های این کار انجام شده و حداکثر تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد که از فواید چراغ هوشمند این است که دوربین با مشاهده میزان بار ترافیکی هر قسمت، به صورت خودکار چراغ قرمز و سبز را تغییر می دهد که دیگر نیازی به استقرار و کنترل مامور راهنمایی و رانندگی نیست.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار