رییس ستاد اقامه‌ی نماز ایلام گفت: دو طرح سفیران صبح و منهاج در ایلام نتوانسته‌اند موفقیت چندانی در استان کسب کنند چون هم نماز جماعت صبح در مساجد ایلام مغفول مانده و هم بازاریان راضی نشده‌اند که در هنگام پخش اذان 20 دقیقه کرکره‌ها را پایین بکشند و کار را تعطیل کنند.
کد خبر: ۲۵۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 05 July 2016

رییس ستاد اقامه‌ی نماز ایلام گفت: دو طرح سفیران صبح و منهاج در ایلام نتوانسته‌اند موفقیت چندانی در استان کسب کنند چون هم نماز جماعت صبح در مساجد ایلام مغفول مانده و هم بازاریان راضی نشده‌اند که در هنگام پخش اذان 20 دقیقه کرکره‌ها را پایین بکشند و کار را تعطیل کنند.

به گزارش تابناک ایلام، «فیض‌الله رضایتی» در مراسم گردهمایی فعالان نمازی استان که با همت ستاد اقامه نماز در محل مجتمع رفاهی لاله برگزار شد، با اعلام نارضایتی از ضعف استان در بحث برپایی نماز صبح در مساجد، این سؤال را مطرح کرد که چرا در یک استان شیعه‌نشین نباید حداقل در 5 مسجد نماز صبح داشته باشیم؟

وی گفت: یکی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان ایلام تحت عنوان «سفیران صبح» به مقوله احیاء نماز جماعت صبح توجه دارد و اگرچه در شهرستان‌هایی مانند مهران، بدره و دره‌شهر توانسته موفقیت‌های خوبی را در این خصوص کسب کند ولی هنوز در مرکز استان آن گونه که باید موفق نبوده است.

رییس ستاد اقامه نماز صبح استان ایلام یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز را پیگیری و اهتمام در اجرای طرح منهاج اعلام کرد و گفت هدف این طرح اقامه‌ی نماز جماعت در بازار است که در این راستا جلساتی با بازاریان برگزار شد اما جای تأسف دارد با آنکه در اغلب نقاط ایران اسلامی، خودِ بازاریان و کسبه برای اجرای طرح منهاج پیش‌قدم هستند، این طرح در ایلام موفقیت چندانی کسب نکرده است و هنوز بازاریان راضی نشده‌اند که لااقل در هنگام پخش اذان 20 دقیقه کرکره‌ها را پایین بکشند و کار را تعطیل کنند.

رضایتی با بیان اینکه برای نهادینه کردن ارزش‌ها و شعائر دینی در جامعه شعار لازم نیست و باید عمل کرد، گفت: تمام فعالان نمازی و آن‌ها که دل در گرو اقامه واقعی کلمه نماز در جامعه دارند، باید خود را مُبلغ نماز بدانند و در وهله اول، همان‌گونه که توصیه‌شده، خانواده خود را نمازخوان بار بیاورند.

وی تصریح کرد: اگر توانستیم درون خود را نمازی کنیم، قطعاً خواهیم توانست خانواده خود، محله خود، شهر خود و کشور خود را در حد توان به سمت جامعه نمازی مطلوب هدایت کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مسئله ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در بحث اقامه نماز پرداخت و گفت: در بین 63 دستگاه، 30 دستگاه توانسته‌اند رتبه خوبی در نظام ارزیابی اقامه نماز کسب کنند که از این تعداد سه دستگاه به عنوان دستگاه ویژه انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که بین 90 تا 100 امتیاز از نظام ارزیابی اقامه نماز کسب کرده‌اند به عنوان دستگاه‌های ویژه معرفی می‌شوند که تاکنون اداره امور زندان‌ها، جمعیت هلال‌احمر و اخیراً هم کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته‌اند با کسب امتیازات لازم در ردیف دستگاه‌های ویژه اقامه نماز قرار بگیرند.

رضایتی همچنین اضافه کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های ستاد اقامه نماز هنوز سه دستگاه اداری در بحث نماز فعال نیستند که توبیخ خواهند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار