کد خبر: ۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 20 April 2015

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز، از افزایش ارائه خدمات به شهروندان از طریق  تقویت ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی  تبریز خبر داد. 

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، یعقوب وحیدکیا، در توضیح این خبر افزود: سال گذشته، تعمیرو بازسازی اساسی 100 دستگاه اتوبوس انجام یافت و در عین حال، برای خرید تعدادی اتوبوس جدید هم، اقدام شده است که با احتساب خرید 50 دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر، حدود 250 دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهدشد. 

وی به میزان افزایش ظرفیت مسافر توسط این اتوبوسها اشاره نمود و گفت: این تعداد اتوبوس، می تواند ظرفیت جابجایی مسافر را تا میزان یک سوم افزایش دهد. 

معاون حمل و نقل شهرداری تبریز، در مورد تقویت ناوگان تاکسی رانی، تصریح کرد: با توجه به نقش موثر ناوگان تاکسی رانی درحمل ونقل درون شهری تبریز، نیاز به تقویت این ناوگان بسیار محسوس است و بر همین اساس، بازسازی 4هزار دستگاه تاکسی، همچنان ادامه دارد. 

وحیدکیا خاطرنشان کرد: در کنار 500 دستگاه تاکسی جدید که در سال 93 نوسازی شدند، برای  ارائه تسهیلات برای رانندگان تاکسی حهت نوسازی تاکسی های فرسوده نیز تلاش می شود. 

وی درباره تاکسیهای  vip گفت: با توجه به عنایت شهردار محترم نسبت به راه اندازی تاکسی های    vipبا پلاک ارس، از این تاکسی ها ابتدا در مراکزی مانند فرودگاه تبریز، ترمینال، ایستگاه راه آهن و سپس در خطوط گردشی استفاده خواهدشد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود، به راه اندازی ناوگان مینی بوس رانی در تبریز اشاره نمود و گفت: طبق نظر شهردار تبریز، پیشنهاد شرکت تعاونی مینی بوس رانی، مقرر شده تا این ناوگان، به صورت حمل و نقل ترکیبی ارائه خدمات نماید؛ بخصوص در شهرک های اقماری تبریز که تردد اتوبوس و تاکسی با پاره ای محدودیت ها روبرو است، مینی بوس می تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین، تلاش می کنیم تا ضمن ایحاد هماهنگی های لازم، بخشی از هزینه تامین مینی بوس به صورت تسهیلات بانکی و از طریق بانک شهر به رانندگان اعطا شود و بخش دیگر آن، توسط خود راننده تهیه گردد. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، حجم ترافیک شهر کاهش یاید و رضایت شهروندان محترم نیز، تامین گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار