کد خبر: ۲۵۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 03 July 2016


قائم‌مقام شهرداری کرج گفت: برای آغاز پروژه بزرگ احداث بزرگراه شمالی کرج اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

محمدرضا رضاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و شهرستان کرج به دلیل جمعیت زیاد و ویژگی‌هایی از جمله نزدیکی به پایتخت مشکلات خاص خود به ویژه در حوزه ترافیکی را تحمل می‌کند.

وی افزود: شهرستان کرج در سال‌های گذشته و به ویژه طی دو دهه اخیر با رشد جمعیتی بسیار زیادی روبه‌رو بوده و جمعیت این شهرستان از حدود 200 هزار نفر در دو دهه قبل به بیش از 2 میلیون نفر افزایش یافته است.

قائم‌مقام شهرداری کرج تصریح کرد: از سوی دیگر این افزایش جمعیت همچنان ادامه دارد و به صورتی که امروز میزان مهاجرپذیری کرج و رشد جمعیت این شهرستان در کل کشور رتبه نخست را دارد.

رضاپور گفت: این رشد سریع جمعیت موجب شده که در بسیاری از زیرساخت‌ها با کمبودهایی روبه‌رو باشیم و به عنوان نمونه کلانشهر کرج با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر از کمربندی شمالی و جنوبی محروم است.

وی افزود: برای رفع این محرومیت‌ها طرح‌هایی به صورت جهادی در دست اجرا است که بزرگ‌ترین و مهمترین آن مربوط به احداث بزرگراه شمالی کرج است.

قائم‌مقام شهرداری کرج بیان داشت: این طرح در حقیقت یک ابرپروژه و بزرگ‌ترین و گران‌ترین پروژه تاریخ شهرستان کرج است و به چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.

وی گفت: به عنوان نمونه تنها برای احداث یک تقاطع و یک پل در محدوده بیلقان نیاز به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان داریم.

قائم‌مقام شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه احداث آزادراه همت و امتداد آن به شهرستان کرج فاز آخر خود را طی می‌کند، لازم بود که آزادراه شمالی کرج احداث شود و این پروژه با جدیت بسیار زیادی در دستور کار قرار دارد.

رضاپور گفت: انتخاب پیمانکار بر اساس قوانین کشور برای احداث این پروژه انجام شده و طرح‌های مطالعاتی به پایان رسیده و همزمان اجرا در برخی از بخش‌ها از جمله خاک‌برداری در حال انجام است.

وی افزود: مدیریت شهری کرج تنها برای آغاز این پروژه 100 میلیارد ریال بودجه اختصاص داد و تلاش داریم که از راه‌های قانونی برای تامین اعتبارات مالی مورد نیاز اقدام کنیم که خوشبختانه کارهای مهم و خوبی در این زمینه انجام شده است.

قائم‌مقام شهرداری کرج در پاسخ به این پرسش که چه زمانی کنارگذر شمالی شهرستان کرج به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بر اساس طرحی که در اختیار داریم، این پروژه باید حداکثر در چهار سال به اتمام برسد.

رضاپور اعلام کرد: اما در تلاش هستیم تا ضمن رعایت نکات فنی و ایمنی لازم، ابرپروژه آزادراه شمالی کرج را طی سه سال تکمیل و به مردم تحویل دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار