مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۱ هزار تماس با تلفن ۱۲۵ برقرار شده که در این راستا ۷۰۵ مورد منجر به عملیات مختلف شده است.
کد خبر: ۲۵۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 03 July 2016
 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۱ هزار تماس با تلفن ۱۲۵ برقرار شده که در این راستا ۷۰۵ مورد منجر به عملیات مختلف شده است.

به گزارش مهر، محمدرضا بیاناتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از استقرار ۹ ایستگاه  فعال آتش نشانی در همدان خبر داد و افزود: این مراکز از حضور ۱۳۹ نیروی آموزش دیده عملیاتی بهره مند هستند.

وی گفت: این سازمان با بهره مندی از ۹ خودروی نجات سبک، ۲۴ خودروی سنگین ونیمه سنگین اطفاء حریق، ۳ دستگاه خودروی نجات سنگین و پشتیبان و سایر تجهیزات موتوری و امداد و نجات به طور شبانه روز آماده ارائه خدمات است.

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه آتش نشانی مهارتی فنی است و به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات احتیاج دارد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۱ هزار تماس با تلفن ۱۲۵ سازمان برقرار شده که در این راستا  ۷۰۵ موردمنجر به عملیات مختلف شده است.

وی به بارشهای فراوان و نزول رحمت الهی طی فصل گذشته در همدان اشاره کرد و گفت: این بارشها باعث شده تا بیشتر مناطق غیرمسکونی  به مراتع  و دشت های سرسبز وسیعی تبدیل شود، اما در حال حاضر باافزایش دما و وجود گرمای شدید فصل تابستان این مراتع به پوششهای گیاهی خشک و بلندی تبدیل شده که با کوچکترین بی احتیاطی منجر به  یک حریق بزرگ شده و ممکن است آسیب جدی به زیر ساختها و محیط زیست وارد کند.

باید فرهنگ ایمنی تقویت شود

بیاناتی اظهار داشت: در جوامع امروزه که علم و تکنولوژی روز به روز گسترش می یابد و لوازم و تجهیزات در کاربری های مسکونی، تجاری، صنعتی با نوآوری ها و ترکیبات جدیدی از مواد و مصالح روبرو می شود و گذر از زندگی های سنتی، انسان ها را به سمت زندگی های مدرن و پیچیده می برد باید فرهنگ ایمنی تقویت شود.

وی برای ایجاد «فرهنگ ایمنی» در میان مخاطبان تاکید کرد و با بیان اینکه این مسئله بسیار زمان بر بوده و نیازمند پی گیری های مستمر و بی وقفه و همچنین توجه به داشتن فرآیندهای آموزشی مبتنی بر علم و هنر و همچنین آموزش شهروندی است، گفت: باید سیستمی با جهت گیری مشخص و هدف دار برای رسیدن به نتایج ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خدمات رسانی آتش نشانی را وسیع خواند و گفت: در زمان وقوع آتش‌سوزی، ضرورت انجام امداد و نجات درسیل و سیلاب، اطفاءحریق ساختمان ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، مواجه شدن شهروندان علی الخصوص کودکان با وسایل برقی خطرساز، مواجهه با حیوانات و سقوط از ارتفاعات و تصادف، مردم باید ضمن حفظ خونسردی با این سازمان و تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی آتش سوزی مناطق مسکونی با ۵۱ مورد، اماکن تجاری ۳۰ مورد، وسیله نقلیه ۳۲ مورد و باغ و فضای سبز با ۲۳ مورد را بیشترین میزان عملیات های اطفاء حریق پس از پوششهای گیاهی خودرو در سه ماهه نخست سال عنوان کرد.

انجام ۳۸۳ مورد عملیات اطفاء حریق در همدان

بیاناتی افزود: از تعداد ۷۰۵عملیاتی که طی سه ماه گذشته انجام شده ۳۸۳ مورد عملیات اطفاء حریق، ۲۹۱ مورد عملیات امداد و نجات در محدوده شهر و ۱۲ مورد حادثه آتش سوزی، ۸ مورد امداد و نجات خارج از محدوده شهر همدان بوده که متاسفانه ۲۵ نفر مصدوم و ۷ نفر فوتی همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان عنوان کرد: سازمان های ارائه دهنده خدمات ایمنی در سطح شهر مانند سازمان های آتش نشانی از یک سو و سازمان های حمایت کننده همچون شهرداری ها، استانداری، سازمان ها و مجموعه های استاندارد از سوی دیگر و مجموعه های آموزشی همچون سازمان آموزش و پرورش، دانشگاهها باید زمینه ایجاد و افزایش فرهنگ ایمنی در میان شهروندان را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار