معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به هفته سلامت گفت: در امر بیمه سلامت در روستاهای استان یزد بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 20 April 2015
به گزارش تابناک یزد، لطفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست خبری هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یکی از بحث‌های عدالت در سلامت شامل ارائه خدمات در مناطق محروم شهر‌ها بود که در این راستا بحث پزشک خانواده نیز مطرح شد و ما نیز موفق شدیم تا در همه مراکز روستایی پزشک قرار دهیم.
وی افزود: ما ۱۱ میلیارد تومان در امر بیمه سلامت روستای هزینه کردیم و در تکمیل دارو، تامین مکمل‌ها و هزینه‌های پرسنل را در سال گذشته ارائه کردیم و در این راستا نیز تکمیل بهورز‌ها و افتتاح رسمی خدمات شهر‌ها، ایجاد پایگاه‌های سلامت در شهرستان‌ها را با هزینه یک و نیم میلیارد تومان انجام دادیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت استان یزد در زمینه خدمات بهداشتی، وزارت بهداشت استان یزد را در کنار چندین استان دیگر تحت پوشش برنامه بهداشت قرار گیرد.
لطفی تصریح کرد: برنامه‌های حاشیه شهر، افتتاح هشت باب خانه بهداشت، بازسازی آموزشگاه بهورزی استان، افتتاح بارنیش فلوراید و فیشر سیلندر در زمینه بهداشت دندان، افتتاح سیب سلامت از جمله برنامه‌های دیگر ما در زمینه سلامت است.
وی ادامه داد: در رتبه بندی مراکز خدمات رسانی غذایی و  بخصوص گروه غذایی، ما برنامه‌ای خواهیم داشت که در این رتبه بندی از مجموع ۸۲ مرکز ارائه خدمات و رستوران‌ها ۲۱ مرکز دارای ۳ سیب و دارای کیفیت هستند و ۱۵ واحد نیز دارای دو سیب و چهار واحد نیز یک سیب هستند که تعداد سیب‌ها نشان دهنده ارائه خدمات است و مردم نیز از این طریق می‌توانند کیفیت این مراکز را بشناسند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پیاده روی خانواده با عنوان «پیاده روی خانواده دانشگاه» در روز جمعه نیز از دیگر برنامه‌ها ما است.
لطفی تصریح کرد: در سال ۹۳ با تلاش‌های انجام شده در زمینه سلامت ۴۰۵ هزار دز واکسن به مردم تزریق شد و در این راستا نیز بیماری های تب مالت و سالک به نحوی کنترل شد.
وی در مورد طرح‌های کنترل بیماری‌های شایع در استان یزد نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از جمعیت استان یزد در زمینه چهار بیماری شایع فشارخون، دیابت، اختلالات چربی خون و چاقی کنترل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار