فرماندار گرمی مغان مطرح کرد:
فرماندار گرمی مغان گفت: توجه به حوزه گردشگری رمز توسعه این شهرستان است.
کد خبر: ۲۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 20 April 2015
به گزارش ایرنا، محمود علایی در نشستی با سرمایه گذار احداث کارخانه آسانسور و کابینت سازی و طراح و سرمایه گذار احداث دهکده توریستی و گردشگری سلامت گرمی مغان افزود: سال 94 سال توسعه شهرستان مغان در حوزه گردشگری است.

وی گفت: گرمی مغان جاذبه ها و ظرفیت های فراوان گردشگری و توریستی دارد که مغفول مانده و سال 94 را به دلیل ضرورت معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی شهرستان مغان سال گردشگری مغان نامگذاری کردیم و ضرورت دارد ادارات و نهادها برنامه ریزی لازم در این حوزه داشته باشند.

فرماندار گرمی از اختصاص یکصد میلیون ریال برای فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه ای از مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان مغان که در اردیبهشت ماه به اوج خود می رسد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های فرهنگی و تشکیل کارگروه تخصصی شاهد تحول جدی در این بخش باشیم.

علایی اعضای شورای اسلامی و دهیاران این شهرستان را به تلاش برای معرفی پتانسیل و جاذبه های طبیعی روستاها فراخواند.

رییس کارگروه گردشگری گرمی همچنین از برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاران بخش خصوصی با دعوت از 150 سرمایه گذار بخش خصوصی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

او اظهار امیدواری کرد با تصویب ایجاد شهرک صنعتی خصوصی و وجود ناحیه صنعتی شکرآب وشهرک صنعتی گرمی رشد و شکوفایی بخش صنعت و اشتغال جوانان و مهاجرت معکوس به این شهرستان تسریع شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرمی ، دکتر غلامرضا عباس زاده سرمایه گذار احداث کارخانه آسانسور و کابینت سازی نیز در این نشست گفت: درصورت تامین زمین 15 هکتاری عملیات احداث کارخانه آسانسور وکابینت سازی در شهرستان مغان گرمی آغاز می شود.

وی میزان اشتغال این کارخانه را 400 نفر ذکر کرد و دعوت فرماندار مغان ، صادرات به کشورهای همسایه و نیروی کار فعال و ارزان و مزایای مناطق محروم را از دلایل تصمیم وی به سرمایه گذاری در شهرستان مغان عنوان کرد.

عباس زاده با بیان این که شرکت سرمایه گذاری توریستی و گردشگری تشکیل داده اند از آمادگی سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی برای احداث دهکده سلامت بین المللی خبر داد.

او گفت: آب و هوای سالم و مناطق و مناظر بکر و کردشگری شهرستان مغان تاثیر بسزایی بر آرامش اعصاب و سلامت جسمی و پوست دارد و این شهرستان برای اجرای طرح انحصاری گردشگری و توریستی سلامت که سال ها مورد مطالعه قرار گرفته مساعد است.

وی افزود: طرح دهکده سلامت با احداث اقامتگاه های حرمی و مصالح سبک پیشرفته در کمترین مدت زمان قابلیت اجرا دارد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار