کد خبر: ۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 20 April 2015
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز گفت: زمین خواری در این استان با پشتوانه و حمایت افراد خاص انجام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی ارجمند با اشاره به ارزش افزوده اراضی کشاورزی و باغی این استان، افزود: زمین خواران و متخلفان بخصوص در شهرستان ساوجبلاغ یا دارای مسوولیت دولتی بوده یا به برخی مسوولان وصل هستند.
وی اظهار داشت: با این افراد برخورد قانونی می کنیم چرا که حیثیت نظام و وزارت جهاد کشاورزی زیر سوال می رود.
ارجمند با اشاره به اینکه 85 درصد مسایل و مشکلات جهاد کشاورزی در بخش امور اراضی است، گفت: محدودیت اختیارات و بودجه ، سازمان جهاد کشاورزی البرز را در انجام وظایف با مشکل مواجه کرده است.
وی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و بیان کرد: اقتصادی نبودن کشت وکار برای کشاورزان یکی از دلایل عمده تغییر کاربری هاست.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: عدم حمایت کافی از کشاورزان به ویژه در بخش خرید محصولات با قیمت تضمینی از سوی دولت، سبب دلسردی این قشر از کشت وکار شده است.
به گزارش ایرنا وی، توقف واردات محصولات کشاورزی و خرید تولیدات داخلی با قیمت مناسب را برای رونق بخشی به کشت و کار ضروری دانست و گفت: اگر خرید محصولات از کشاورزان به این شکل صورت گیرد، میل و اشتیاق آنان به تولید چندین برابر می شود.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به مقرون به صرفه نبودن کشاورزی در ایران، اضافه کرد: در تمام کشورهای جهان بیشتر یارانه به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.
استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.
حجت الاسلام ارجمند به همراه معاون تولیدات بهبود گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز و مدیر روابط عمومی این سازمان از ایرنا البرز دیدن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار