مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ؛
عکاسی از فضای امامزادگان، افزایش میزان جوائز و اهدای حق‌التألیف به عکاسان، ارتباط با ادارات کل ارشاد و انجمن عکاسان سراسر کشور را از برنامه‌هایی دانست که دبیرخانه جشنواره عکس رضوی در راستای افزایش کمی آثار انجام داده است.
کد خبر: ۲۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 19 April 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر 8 قطعه به صورت تک عکس و یا یک مجموعه عکس سه تا هفت عددی از آثار خود را تا پایان خردادماه جاری به سایت دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، کارگروه هنری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امروز با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران جشنواره‌های موضوعی در تبریز تشکیل جلسه داد.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به استقبال قابل توجه هنرمندان سراسر کشور از جشنواره عکس رضوی اظهار داشت: تاکنون آثار نفیسی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و در دهه کرامت سال 94 پنجمین دوره این جشنواره به میزبانی شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در این دوره سایت ویژه جشنواره عکس رضوی راه‌اندازی شد و دریافت آثار به صورت الکترونیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که لازم است روی آن برنامه‌ریزی شود، مسأله بردن دوربین عکاسی به داخل حرم مطهر رضوی است که با توجه به این محدودیت، بخش آماتور و عکس‌های موبایلی به جشنواره اضافه شده است.

صفی‌پور افزودن بخش خلاقانه در هنر عکاسی، عکاسی از فضای امامزادگان، افزایش میزان جوائز و اهدای حق‌التألیف به عکاسان، ارتباط با ادارات کل ارشاد و انجمن عکاسان سراسر کشور را از برنامه‌هایی دانست که دبیرخانه جشنواره عکس رضوی در راستای افزایش کمی آثار انجام داده است.

وی افزود: جشنواره سراسری عکس‌ رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر 8 قطعه به صورت تک عکس و یا یک مجموعه عکس سه تا هفت عددی از آثار خود را تا پایان خردادماه جاری به سایت دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

صفی‌پور ادامه داد: جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان ‌شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار می‌شود و اختتامیه در شب میلاد ثامن الحجج(ع) در مشهد برگزار خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :