عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای شهر قزوین گفت: اعتیاد از معضلات بزرگ اجتماعی است که تلفات آن بیش تر از جنگ تحمیلی براورد می شود.
کد خبر: ۲۴۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 22 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ شهلا عطایی در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که در تالار مردم شورا برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم کاهش آمار اعتیاد، گفت: امروزه مقام معظم رهبری موضوع اعتیاد و استفاده از مواد مخدر و روان گردان در جامعه را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی دانسته و از مردم و مسئولان می‌خواهند مبارزه با این پدیده شوم را جهاد مقدس بدانند.

وی با اعلام روبه افزایش قرارداشتن آمار معتادین در کشور، تصریح کرد: مردم و به خصوص جوانان مورد خطاب من هستند و از آنها این سوال را دارم که تا چه زمان نظام و دولت برای کاهش آمار معتادین و عدم توزیع مواد مخدر تلاش کنند و پس نقش آنان در دست یابی به شرایط ایده آل چیست؟

عطایی با گریز به جنگ تحمیلی و تلفات جانی که متحمل کشورمان شد، افزود: در جنگ تحمیلی که نبردی ناخواسته به شمار می آمد ۱۹۰ هزار نفر شهید، ۶۷۲ هزار نفر جانباز و ۴۲ هزار آزاده داشتیم، ولی امروز دو میلیون نفر معتاد در کشور داریم که مساوی با مرگ این تعداد به شمار می‌آید.

وی در تفاوت جنگ دیروز با جنگ امروز توضیح داد: دیروز شاهد افتخار آفرینی و در پایان مرگ سرخ جوانان این مرز و بوم بودیم ولی حالا با قرارگرفتن زنان و مردان و جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد، سرافکندگی خود، خانواده و جامعه شان رقم می‌خورد و از آنها انسانهایی می‌سازد که انگار حیات مثبت و درخور توجهی ندارند.

رئیس کمیسیون بانوان موضوع خودکنترلی و آموزش را بسیار مهم خواند و یادآورشد: می گویند: "تجربه بهترین مدرسه است ولی هزینه بالایی دارد" بنابراین چند نسل می‌خواهند اعتیاد را تجربه کنند تا دیگران عبرت بگیرند؟

نماینده شورا در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مصرف قلیان، سیگار و مشروبات الکلی در خانواده ها را ابتدای قرار گرفتن در دام اعتیاد دانست و افزود: تأکیدات و آموزشهای رسانه های گروهی در بیان مضرات مصرف اینگونه مواد متأسفانه در جامعه اجرایی نمی‌شود و شرایط گاه به جای اینکه مطلوب تر شود به افزایش معضلات اجتماعی همچون نازایی، طلاق و یا تولد نوزادان معتاد منجر می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۵ هزار زن معتاد در استان داریم، یادآورشد: تولد سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور از دیگر بازتابهای جنگ براه افتاده است و این درحالی است که ۸۰ درصد کارهای مربوط به نگهداری از کودک معلول برعهده مادر است، مادری که چه میزان از عمر و زندگی خود را باید برای بزرگ کردن فرزندی صرف کند که از سلامت جسمی برخوردار نیست؟

عطایی در پایان یادآورشد: اگر آموزشها و فرهنگ سازی ها در جامعه کارساز باشد، جامعه دیگر به سمت و سوی استفاده از انواع مواد مخدر نخواهد رفت؛ به عنوان نمونه اگر از این طریق تمایل مردم به مصرف قلیان کم شده و یا حتی به صفر برسد، مسئولان و متولیان مربوطه مجبور به انجام برخورد قاطع، برای جمع آوری قلیان نخواهند شد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار