استاندار یزد در دیدار با جامعه جراحان استان بر ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری از تصادف و حوادث ترافیکی در استان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 20 June 2016
به گزارش تابناک یزد،«سیدمحمد میرمحمدی» در دیدار با جامعه جراحان استان گفت: باید یک برنامهریزی صحیح، جامع و عملیاتی برای کاهش حوادث ترافیکی استان و پیشگیری از تصادفات داشته باشیم.

وی اظهار كرد: برنامههای آموزش مستمر  مهارت رانندگی، نحوه رانندگی صحیح و همراه با نظم ومقررات، گفتمانسازی فرهنگ رانندگی، گسترش تشکلهای مردمی در حوزه پیشگیری از تصادفات و نحوه تسهیل معاینات فنی خودرو میتواند از  جمله مهمترین محورهای طرح جامع پیشگیری از تصادفات استان باشد.

استاندار یزد ادامه داد: شایسته است برای کاهش حوادث ناشی از تصادفات در استان یک فرهنگ عمومی در جامعه رواج پیدا کند و پیشگیری از تصادفات به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شود، به گونه‌ای که همه مردم به این درک برسند یک تصادف تنها به یک فرد و خانواده ضربه وارد نمیکند بلکه ضربه شدید و اساسی به جامعه وارد می‌شود.

میرمحمدی تصریح کرد‌: رسانه‌های گروهی، صدا وسیما  و سازمانهای مردم نهاد در تحقق این مهم نقش تاثیرگذاری دارند و اگر همه اقشار مردم با معضلات ناشی از عدم دقت در حوادث رانندگی و رعایت مقررات آشنا شوند، شاهد کاهش تصادفات در استان خواهیم بود و در این صورت است که میتوانیم در  امر پیشگیری از حوادث ترافیکی موفق باشیم .

وی افزود‌: لازم است طرحهای تشویقی و مزایایی برای رانندگانی که کمتر دچار تخلفات ترافیکی میشوند از جمله بخشودگیهای عوارض و معافیتهای مالیاتی دیده شود .

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود با بیان این‌که مأموران انتظامی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی و تصادفات دارد خواستار مراقبت وکنترل بیشتر پلیس راهنمائی و رانندگی از جمله در چند خیابان اصلی استان به‌عنوان خیابان‌های پایلوت شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار