رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد گفت: در سال تحصیلی جاری 12 دانشجوی ممتاز این دانشگاه ماهیانه تا سقف 10 میلیون ریال پژوهانه دریافت می کنند.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 20 June 2016
به گزارش تابناک یزد،علی ‌اکبر تدین  در نشستی خبری افزود: سال گذشته هشت دانشجوی دانشگاه یزد پژوهانه دریافت می کردند که افزایش این تعداد به 12 نفر نشان از استقبال بیشتر دانشجویان ممتاز از این دانشگاه است.
وی اضافه کرد: دانشجویان ممتاز آزمون سراسری ورودی در مقطع کارشناسی ماهانه 500 هزار تومان و دانشجویان ممتاز پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد ماهانه یک میلیون تومان پژوهانه پرداخت می شود.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه ارتقای استان بدون ارتقای اجزای آن از جمله دانشگاه ممکن نیست ادامه داد: بهبود امکانات آموزشی، شناساندن دانشگاه، حمایت از برگزاری مسابقات علمی، پرداخت تسهیلات و کمک هزینه به دانشجویان برتر و توجه ویژه به آیین نامه های حمایتی به ارتقای کیفی دانشگاه کمک می کند.
تدین خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان جوایز قابل توجهی برای دانشجویان نخبه در نظر گرفته که شرایط دریافت آن در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یزد و بنیاد نخبگان اعلام شده است.
این مسئول تصریح کرد: دانشگاه یزد در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و امکان جذب نخبگان و رتبه ‌های برتر آزمون سراسری در این دانشگاه فراهم نشده است.
وی با اشاره به رتبه نخست دانش آموزان یزدی در آزمون سراسری دانشگاه ها طی سالیان متمادی گذشته افزود: اکثر رتبه های برتر کنکور از یزد ترجیح می دهند تحصیل خود را در دانشگاه های بنام آغاز کنند و سپس به عنوان میهمان برای ادامه تحصیل به دانشگاه یزد بیایند.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد اظهار امیدواری کرد با شناساندن بیشتر توانمندی های آموزشی و رفاهی این مرکز آموزش عالی، زمینه انتخاب دانشگاه یزد توسط دانش آموزان یزدی ممتاز در آزمون سراسری فراهم شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار