رییس نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین از ایجاد موزه مردم شناسی و آب در این شهر توریستی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴ 20 June 2016

صادق حسینی نیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شناساندن و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان تلاش می شود.
او اظهار کرد: روستای آلوارس که بزرگترین پیست اسکی ایران را در خود جای داده یکی از مناطق ویژه استان اردبیل است که در تابستان و زمستان گردشگران خاص خود را دارد.
وی گفت: از جمله آثار ملی ثبت شده سرعین تپه آناهیتا ، تپه مسجد یری ، غارهای کنزق ، تپه آتشگاه و ناصر است که مطالعات علمی در مورد اکتشاف آنها باید انجام شود.
او افزود: در صورت بازسازی غارهای کنزق و ایجاد زیرساخت‌ های گردشگری روستای کنزق شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در این شهرستان خواهیم بود.
حسینی نیری افزود: 'پیوت اولیویه' نویسنده و 'سیبر سرژ' عکاس حرفه ای مدتی پیش در مدت اقامت خود در شهرستان های سرعین از جاذبه های تاریخی استان از جمله مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی ، عشایر شاهسون و تله سیژ منطقه آلوارس بازدید کرده و عکس هایی را نیز در مجله ژئو چاپ کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه های فنی و حرفه ای در زمینه هتلداری و گردشگری با هدف آموزش مهارت های مختلف در زمینه توریسم و میهمانداری در سرعین اشاره کرد و گفت: هتلدارن با گذراندن دوره فنی حرفه ای تخصص مهارتی خود را ارتقا داده و فرصت های بهتری در حوزه گردشگری و میهمانداری کسب می کنند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ملی گردشگری در سرعین افزود: برگزاری این رویدادها می‌تواند ابعاد مختلفی از ظرفیت ‌های گردشگری سرعین را برای علاقمندان بازگو کند.
حسینی اطهار کرد: به زودی ستاد دایمی جشنواره سرعین با هدف برگزاری جشنواره گردشگری تشکیل خواهد شد.
شهرستان سرعین با آب و هوای مفرح ، دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگری کشور است که در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.




منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار